M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Rekordową liczbę prac - 56 - zgłoszono do tegorocznego konkursu Effie

Serwis Dzienny | 12 września 2003, 00:00

W tegorocznej czwartej edycji konkursu efektywności reklamowej Effie Awards 2003 zgłoszono rekordową liczbę prac - 56. 46 kampanii zgłoszono w...

W tegorocznej czwartej edycji konkursu efektywności reklamowej Effie Awards 2003 zgłoszono rekordową liczbę prac - 56. 46 kampanii zgłoszono w konkursie Effie, 10 kampanii w konkursie mEffie. Najwięcej prac zgłosiły agencje reklamowe: Saatchi & Saatchi - 6, Corporate Profiles DDB i Euro RSCG New Europe po 5, Leo Burnett i NoS/BBDO po 4 kampanie. Pozostałe prace nadesłały agencje: Art FM - 1, Brandy Advertising -1, Grey - 2, Grupa Delta - 1, J. Walter Thompson/Parintex - 1, McCann-Erickson - 3, PZL - 2, G7 - 2, V&P - 1, TBWA - 1, Upstairs/Young & Rubicam - 1, Gruppa 66/Ogilvy - 2, Publicis - 3, Victoria Promotion - 1. Wśród domów mediowych największą liczbę kampanii przedstawił MediaCom Warszawa - 3, Universal McCann - 1, Zenith Optimedia - 2, Mediaedge:cia - 1, Starcom - 2, Media Contact - 1. Najwięcej zgłoszeń zanotowano w kategorii żywność (koszt jednego zgłoszenia do mEffie wyniósł 2 tys. zł, a cena udziału w Effie wyniosła 4 tys. zł). Zmiany, jakie zaszły w tegorocznej edycji konkursu, dotyczą regulaminu mEffie - nagrody przyznawanej za szczególny wkład strategii mediowej w skuteczność kampanii reklamowej. W tym roku po raz pierwszy w przypadku mEffie nie jest obowiązkowe nadsyłanie prac kreatywnych. Poza tym do tej pory kandydaci do mEffie byli wybierani przez jurorów spośród zgłoszeń do Effie, w tym roku prace w tej kategorii mogły być zgłaszane oddzielnie. Po raz pierwszy w tym roku nadesłane prace będą poddane audytowi przez firmę konsultingową Ernst & Young pod kątem weryfikacji wyników marketingowych kampanii. Po raz pierwszy także instytuty badawcze SMG/KRC Millward Brown Company, GfK Polonia, CBOS przedstawią dane dotyczące sytuacji społeczno-gospodarczo-mediowej, tak by zaprezentować kontekst kampanii reklamowych w 2002 r. "Przypomnienie takie pozwoli jurorom na ocenę przebiegu kampanii i ich efektów na szerszym tle" - powiedział Paweł Tyszkiewicz, dyr. zarządzający SAR, przewodniczący komitetu organizacyjnego EFFIE. Rozszerzono również liczbę jurorów z 17 do 25 osób. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. Honorowy patronat nad konkursem objęłą Henryka Bochniarz i Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych, jak również Kancelaria Prezydenta Rzeczpospolitej. Sponsorami konkursu są: Axel Springer Polska, TVN (ITI), Radio Zet, Clear Channel oraz "Brief". Obrady jury nastąpią 26 września (Effie) i 10 października (mEffie), a uroczysta gala odbędzie się w auli Politechniki Warszawskiej 21 listopada br. (MKS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,