Kraj

Powstanie skonsolidowany dom wydawniczy Marquard Media Polska

Marquard Media Polska Sp. z o.o. stanie się z dniem 1 stycznia 2004 r. nowym skonsolidowanym domem wydawniczym, powołanym do...

Marquard Media Polska Sp. z o.o. stanie się z dniem 1 stycznia 2004 r. nowym skonsolidowanym domem wydawniczym, powołanym do realizowania w Polsce wszelkiej działalności szwajcarskiego wydawcy Marquard Media AG Zug. Marquard Media Polska Sp. z o.o. powstanie w wyniku połączenia dotychczas funkcjonujących spółek Marquard Sport Media i JMG Magazine Publishing Company. Poza nową spółką pozostanie Hearst-Marquard Publishing. “Jest to związane z niejednorodną strukturą udziałowców” – wyjaśnił Tomasz Zięba, prezes zarządu Marquard Media Polska. Dodał, że JMG bez zmian świadczy usługi wydawnicze dla Hearst-Marquard. Poza Tomaszem Ziębą do kadry zarządzającej skonsolidowaną operacją Marquarda w Polsce powołani zostali: Beata Dymacz – wiceprezes zarządu, Albrecht Hengstenberg – wiceprezes zarządu ds. strategicznych, Beata Milewska – wydawca Grupy Magazynów, oraz Jerzy Jańczak – wydawca Grupy Dzienników. Bez zmian stanowisko dyrektora wydawniczego JMG zachowa Urszula Dziewit. Marquard Media Polska będzie zatrudniać ponad 300 osób. Obroty spółki w 2004 r. mają przekroczyć 100 mln zł. Nie będą łączone działy marketingu, promocji i reklamy. “Natomiast na razie nie połączymy działów produkcji i dystrybucji, ale zbadamy możliwości ich synergii” – powiedział Tomasz Zięba. Marquard Media Polska będzie mieć w swoim portfolio czasopisma: “CKM”, “Playboy”, “Voyage” oraz (wydawane w ramach Hearst-Marquard) dwa magazyny kobiece “Cosmopolitan” i “Shape”, a także tytuły sportowe: “Przegląd Sportowy”, “Tempo”, “Sport” i “Magazyn Sportowy”. (KP)