Kraj

ClickAd uruchamia aukcyjną platformę reklamową

ClickMatic działa na zasadach zbliżonych do giełdy papierów wartościowych.

Grupa ClickAd uruchomiła ClickMatic – platformę typu AdExchange wykorzystującą audience targeting. Jest to złożony model docierania do grupy docelowej w internetowej reklamie odsłonowej. Platforma transakcyjna działa na zasadach zbliżonych do giełdy papierów wartościowych. Pozwala wydawcom serwisów internetowych na zwiększenie przychodów, a reklamodawcom na bardziej precyzyjne dotarcie do grupy docelowej i efektywne wykorzystanie budżetów.

W praktyce działa to w ten sposób, że w momencie, gdy użytkownik wchodzi na stronę internetową, wydawca serwisu przesyła do ClickMatic zapotrzebowanie na reklamę z określoną przez niego ceną podstawową. System sprawdza zaproponowane przez reklamodawców stawki oraz dane o specyfikacji powierzchni reklamowej, profilu użytkownika i kontekście strony. Następnie odbywa się aukcja w czasie rzeczywistym. Wygrywa reklamodawca, który zaproponował najwyższą stawkę. Platforma ClickMatic przesyła odpowiednią kreację reklamową do wydawcy serwisu internetowego. Użytkownik widzi kreację reklamodawcy, który wygrał aukcję.

Wydawcy serwisów internetowych, którzy na platformie ClickMatic wystawiają na aukcję swoje powierzchnie reklamowe, mogą ustalić cenę wywoławczą oraz zasady, na jakich będzie sprzedawana ta powierzchnia, np. określić formaty i treść reklam. Natomiast reklamodawcy mogą wyszukiwać ofertę reklamową według kryteriów takich jak: format reklamowy, grupa docelowa itp.