Kraj

"Bar" i "Idol" - główne programy rozrywkowe Polsatu

We wrześniu w Polsacie pojawiły się dwie nowe edycje programów rozrywkowych - trzecie edycje "Idola" i "Baru - bez granic"....

We wrześniu w Polsacie pojawiły się dwie nowe edycje programów rozrywkowych – trzecie edycje “Idola” i “Baru – bez granic”.

“Idol” jest nadawany w czwartki i niedziele od 4 września 2003 r. Średnia oglądalność programu wynosi 2 mln 727 tys. widzów (średni udział stacji Polsat w rynku telewizyjnym 19,7 proc.). Najchętniej oglądanym odcinkiem do tej pory było niedzielne wydanie z 28 września 2003 r., które oglądało 3 mln 272 tys. widzów (21 proc. udziału w rynku telewizyjnym). Wpływy z reklam i billboardów sponsorskich przy programach wyniosły 7 mln 484 tys. zł (dane do 28 września 2003 r. z uwzględnieniem programu “Idol Extra”).

“Bar” wraz z odcinkami “Bar – gorące krzesła” emitowany od 6 września w prawie wszystkie dni tygodnia oprócz niedziel obejrzało średnio 3 mln 5 tys. widzów (średni udział w rynku 19,9 proc.). Najwyższą oglądalność osiągnął odcinek z 2 października 2003 r., czyli 4 mln 668 tys. widzów (udział stacji 30,1 proc.). W odcinku uczestnicy oceniali się nawzajem poprzez nadawanie plusów i minusów, ponadto wprowadzono do programu nową parę. Wpływy z reklam i billboardów sponsorskich (dane do 28 września) osiągnęły 9 mln 377 tys. zł.

Obydwa programy cieszą się większą popularnością wśród płci żeńskiej – panie zarówno w programach “Bar”, jak i “Idol” stanowią 57 proc. widowni. Widownia “Baru” jest trochę młodsza – większość widzów mieści się w przedziale wiekowym 10-19, 25-34 i 45-54 lata i pochodzi ze wsi i średnich miast (do 100 tys. mieszkańców). Widownia “Idola” mieści się w przedziale wiekowym 16-54 lata i pochodzi głównie z małych miasteczek i średnich miast.