Zagranica

Grupa Cordiant dobrze sobie radzi po rozłące z Saatchi

Cordiant Communications Group upubliczniła wyniki finansowe swojego pierwszego roku niezależnej działalności, tj. od momentu wydzielenia się ze struktur agencji Saatchi...

Cordiant Communications Group upubliczniła wyniki finansowe swojego pierwszego roku niezależnej działalności, tj. od momentu wydzielenia się ze struktur agencji Saatchi & Saatchi. W skład tej grupy wchodzą obecnie: Bates Worldwide oraz Scholz & Friends. Chociaż jako grupa Cordiant nie może sięĘpochwalić wieloma budżetami międzynarodowych koncernów (obecnie stanowią 33 proc. obrotów, tj. wzrosły o 3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim), ubiegłoroczne wyniki wyglądają rzeczywiście imponująco: obroty pochodzące z obsługi nowych budżetów podwoiły się i w 1998 r. wyniosły 580 mln USD. Obroty budżetów w USA stanowiły 24 proc. całości, w Europie (poza Wielką Brytanią) 36 proc., na Wyspach Brytyjskich 13 proc., natomiast w Azji i krajach regionu Pacyfiku 27 proc. Chief executive grupy Cordiant, Michael Bungey nie ukrywa zadowolenia: “Od momentu rozstania sięĘz Saatchi po prostu zaczęliśmy gwałtownie i bujnie rozkwitać”.