Kraj

Informacje lokalne w "Gazecie Olsztyńskiej" mają własne grzbiety

W "Gazecie Olsztyńskiej", głównym dzienniku Warmii i Mazur, informacje lokalne w końcu września dostały osobne grzbiety. "W miejsce dotychczasowych mutacji...

W “Gazecie Olsztyńskiej”, głównym dzienniku Warmii i Mazur, informacje lokalne w końcu września dostały osobne grzbiety. “W miejsce dotychczasowych mutacji gazety drukowanych “na cebulkę” w głównym grzbiecie stworzono cztery tytuły codzienne bezpłatnie dodawane do gazety” – przekazała Małgorzata Rucińska, menedżer działu promocji spółki Edytor, wydawcy “Gazety Olsztyńskiej”. Nowe samodzielne części gazety z informacjami lokalnymi noszą nazwy: “Dziennik Mazurski” obejmujący wschodnie tereny województwa warmińsko-mazurskiego, “Dziennik Pojezierza” (zachód regionu), “Warmia i Mazury” (pas łączący Nidzicę, Szczytno do Bartoszyc) oraz “Olsztyn Dzień po Dniu” (miasto i powiat Olsztyn). Wprowadzenie nowych części “Gazety Olsztyńskiej” poprzedziła akcja promocyjna pod prowokacyjnym hasłem “Olsztynianie dostaną po grzbiecie!”. Jednocześnie zmienił sie układ głównego grzbietu gazety. Na stałe, obok wiadomości regionalnych, wprowadzono kolumny z informacjami krajowymi i ze świata, dla których serwis PAP ma być tylko inspiracją. Dziennikarze “Gazety Olsztyńskiej” przygotowują autorskie materiały. Obok nich na stałe w gazecie codziennie gości strona poświęcona informacjom gospodarczym. Ruszył też w wydaniach wtorkowych cykl poradniczo-edukacyjny “Korki we wtorki”, realizowany z Wydawnictwami Szkolnymi i Pedagogicznymi. Czytelnictwo “Gazety Olsztyńskiej” w okresie styczeń-lipiec br. w województwie warmińsko-mazurskim wyniosło 44,11 proc., w Olsztynie – 61,16 proc. (PBC Daily, SMG/KRC Millward Brown Co., wskaźnik CCS). Wpływy reklamowe dziennika w pierwszym półroczu br. wyniosły, wg cenników, 10,05 mln zł (Agora Monitoring). (KP)