Kraj

Telewizja publiczna w 2000 roku: dużo, dużo chłodniej

Spada inflacja kosztu reklamy telewizyjnej -wynika z oferty handlowej Telewizji Polskiej na 2000 r., która zostanie przedstawiona dzisiaj. BR TVP...

Spada inflacja kosztu reklamy telewizyjnej -wynika z oferty handlowej Telewizji Polskiej na 2000 r., która zostanie przedstawiona dzisiaj. BR TVP planuje w przyszłym roku podniesienie cennika średnio o 16 proc., natomiast koszt dotarcia CPP wzrośnie o około 22 proc. (w grupie docelowej 25 – 60 lat). Przypomnijmy, że prognozowany na 1999 r. wzrost CPP w TVP przekraczał 35 proc. Analitycy TVP spodziewają się, że na rynek napłynie mniej pieniędzy, stąd liczne propozycje obniżek. Sezonowe, letnie i zimowe, mają sięgnąć 15 proc. Pakiety GRP mają być tańsze o 8 proc. od zwykłego cennika. Nowością w ofercie BR TVP jest możliwość zamieszczania reklam na stronach internetowych TVP. Cena będzie określana indywidualnie, a opłata ma być naliczana w formie miesięcznego abonamentu. Chociaż inne stacje nie przedstawiły jeszcze ofert na przyszły rok, nie należy spodziewać się istotnych różnic. Oferta TVP stanowi bowiem swoisty barometr rynkowych nastrojów. (PW)