Kraj

Jurorzy Effie 2002 nominowali 37 prac do nagród Effie i 4 do mEffie

Organizatorzy konkursu efektywności reklamowej Effie 2002 ogłosili listę nominacji. Spośród startujących w tegorocznej czwartej edycji konkursu prac reklamowych (46 kampanii...

Organizatorzy konkursu efektywności reklamowej Effie 2002 ogłosili listę nominacji. Spośród startujących w tegorocznej czwartej edycji konkursu prac reklamowych (46 kampanii zgłoszono w konkursie Effie, 10 kampanii mediowych w konkursie mEffie) na short-listę trafiło 37 w przypadku Effie i 4 mEffie (nagroda za najlepiej zaplanowaną i kupioną kampanię mediową). Wiadomo także, że tym roku nagrody Effie otrzymają 23 prace, zaś mEffie – 3 zgłoszenia. Nominację otrzymało 6 kampanii reklamowych zrealizowanych przez Saatchi & Saatchi, 4 – Leo Burnett, 4 – Euro RSCG New Europe, 4 – NoS/BBDO, 4 – Corporate Profiles DDB, 3 – Publicis, 2 – Grey, 2 – PZL/Starcom, 1 – V&P/Starcom, 1 – J. Walter Thompson/Parintex, 1 – Gruppa 66/Ogilvy, 1 – G7, 1 – G7/Starcom, 1 – Upstairs Young & Rubicam, 1 – McCann-Erickson, 1 – Art FM. Do mEffie nominowano po dwie prace z MediaCom i Starcomu. Ponieważ w tym roku nie zmienił się system punktacji (każda praca może otrzymać maksymalnie 100 punktów, do 49 punktów – nie kwalifikują się na short-listę, 50-64 – mogą być rozpatrywane w kategorii nagrody brązowej, 65-79 – srebrnej, powyżej 80 – złotej), a jakość dostarczonych prac zdaniem jury w porównaniu z ubiegłorocznym konkursem znacznie sie poprawila, stąd na short-liście tak duża liczba prac. Zmiany, jakie zaszły w tegorocznej edycji konkursu, dotyczą także regulaminu przyznawania nagród mEffie. W tym roku po raz pierwszy w tym przypadku nie jest obowiązkowe nadsyłanie prac kreatywnych. Poza tym do tej pory kandydaci do mEffie byli wybierani przez jurorów spośród zgłoszeń do Effie, a obecnie prace w tej kategorii mogą być zgłaszane oddzielnie (lub wspólnie – agencja z domem mediowym). Po raz pierwszy w tym roku nadesłane prace będą poddane audytowi przez firmę konsultingową Ernst & Young pod kątem weryfikacji wyników marketingowych kampanii. Paweł Kastory, prezes Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR), organizatora konkursu i CEO Corporate Profiles DDB, dodał, że w przyszłym roku prawdopodobnie audyt będzie już obowiązkowy na etapie zgłoszeń, tak aby uniknąć istniejących w tym roku różnic dotyczących interpretacji danych. Rozszerzono również liczbę jurorów z 17 do 25 osób. Honorowy patronat nad konkursem objęła Henryka Bochniarz i Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych oraz Kancelaria Prezydenta Rzeczpospolitej. Jak powiedział Kastory, w tym roku po raz pierwszy SAR nie będzie musiał dofinansowywać organizacji konkursu Effie, gdyż stał się przedsięwzięciem dochodowym (koszt jednego zgłoszenia do mEffie wyniósł 2 tys. zł, a cena udziału w Effie wyniosła 4 tys. zł). Obok dotychczasowych sponsorów – Axel Springer Poilska, TVN – ITI, Radia Zet, pojawił się nowy – Clear Channel Polska i Flash Press Media. Sponsorem gali, która odbędzie się 21 listopada br., został dystrybutor win firma Freixenet. (AMS)