Zagranica

Telewizyjne reklamy fast foodów mogą zostać ograniczone

Reklamy fast foodów emitowane podczas telewizyjnych programów dla dzieci w Wielkiej Brytanii mogą zostać ograniczone z powodu rosnącego poziomu otyłości...

Reklamy fast foodów emitowane podczas telewizyjnych programów dla dzieci w Wielkiej Brytanii mogą zostać ograniczone z powodu rosnącego poziomu otyłości konsumentów. Minister Margaret Hodge zamierza zbadać, czy powinny zostać wprowadzone zasady reklamowania przekąsek i słodyczy w taki sam sposób, jak ma to miejsce w przypadku papierosów. Hodge powiedziała pismu “The Observer”, że dzieci są pod wrażeniem reklam telewizyjnych. Opiera się ona na ostatnich badaniach Uniwersytetu w Strathclyde, z których wynika, że jest związek między telewizyjnymi reklamami i tym, że dzieci spożywają zbyt duże ilości tłuszczu, słodyczy i soli. Według Hodge powinna się rozpocząć debata między reklamodawcami, przemysłem spożywczym i organizacjami działającymi na rzecz zdrowia. Wszystko to ma miejsce rok po tym, jak Tessa Jowell, sekretarz stanu odpowiedzialna za kulturę, media i sport, powiedziała producentom żywności, że nie ma żadnych planów wprowadzenia zakazu reklamy żywności podczas programów dla dzieci. Przedstawiciele Food Standard Agency odwiedzili Szwecję, by zaobserwować, jak w tym kraju działa zakaz reklamy skierowanej do dzieci. Agencja zamierza opublikować raport o wpływie reklamy na dzieci. (“Brand Republic”)