Kraj

TVN podniesie ceny reklam o 20-25 proc., podobne plany ma Polsat

Od stycznia 2004 r. Biuro Reklamy TVN podniesie ceny reklam o 20-25 proc. "Podwyżka cenników daje szansę na uzdrowienie sytuacji...

Od stycznia 2004 r. Biuro Reklamy TVN podniesie ceny reklam o 20-25 proc. “Podwyżka cenników daje szansę na uzdrowienie sytuacji na rynku reklamy telewizyjnej i w naszym przekonaniu sprawi, że przepełnienie bloków reklamowych nie będzie w nowym roku tak dotkliwe jak w br.” – twierdzi Marcin Idzik, zastępca dyrektora Biura Reklamy TVN ds. sprzedaży. O korekcie cennika myśli też Polsat Media. “Polsat Media przymierza się do podwyżki na tym samym poziomie co TVN” – powiedział Maciej Stec, managing director Polsat Media. W przyszłym roku spodziewać się można zmian na rynku telewizyjnym, które będą konsekwencją wejścia w życie 1 maja 2004 r. tzw. małej nowelizacji prawa telewizyjnego dostosowującej polskie przepisy do rynku Unii Europejskiej. Jest to mała nowelizacja Ustawy o radiofonii i telewizji, która uwzględnia rozwiązania obowiązujące w UE (dyrektywa Rady Wspólnot Europejskich i konwencja o telewizji transgranicznej). Stacje komercyjne będą musiały zmniejszyć liczbę ratingów. W TVN będzie ich mniej o 15 proc., a w TVN Siedem o 25 proc. W Polsacie też o 15 proc. W praktyce oznacza to, że filmy będą rzadziej przerywane reklamami. Przykładowo w filmie trwającym do 90 min będzie możliwa jedna przerwa (obecnie trzy). Wcześniej podwyżkę cen reklam od stycznia 2004 r. o 10 proc. zadeklarowało Biuro Reklamy TVP. (PM)