Kraj

Andrzej Długosz zrezygnował z udziału w konkursie na prezesa TVP

Andrzej Długosz, przewodniczący rady nadzorczej Polskiego Radia SA, zrezygnował z udziału w konkursie na prezesa TVP SA. W liście do...

Andrzej Długosz, przewodniczący rady nadzorczej Polskiego Radia SA, zrezygnował z udziału w konkursie na prezesa TVP SA. W liście do Antoniego Dragana, przewodniczącego rady nadzorczej Telewizji Polskiej SA, napisał, że przestał rozumieć zasady konkursu: “Otwarty publiczny konkurs na stanowisko musi się opierać na przejrzystych, stabilnych i jasnych zasadach. Kryteria ocen, kalendarz proceduralny z chwilą ogłoszenia nie powinny podlegać zmianie”. Długosz zaznaczył, że najważniejszym powodem rezygnacji z udziału w konkursie był fakt, że niektórzy członkowie rady nadzorczej TVP mieli wątpliwości co do wypełnienia przez niego wymogu regulaminu konkursu w części dotyczącej złożenia oświadczenia lustracyjnego. Jednak Andrzej Długosz jak każdy członek rad nadzorczych mediów publicznych składał takie oświadczenie – jak twierdzi – już czterokrotnie w ciągu ostatnich 6 lat, o czym członkowie rady nadzorczej TVP powinni wiedzieć. Kwestia jego oświadczenia lustracyjnego stała się obecnie przedmiotem komentarzy na zewnątrz TVP. Drugim powodem rezygnacji jest fakt unieważnienia przetargu na wybór firmy audytorskiej – co oznacza odłożenie decyzji w sprawie pierwszej selekcji kandydatów o trzy tygodnie. Według Andrzeja Długosza uniemożliwia to określenie ram czasowych procedury konkursu. “Jako osoba pracująca na rynku komercyjnym nie mogę pozwolić sobie na długotrwały stan zawieszenia” – napisał w liście. Długosz jest obecnie współwłaścicielem firmy public relations Cross Media. Jak powiedział Tadeusz Kowalski, członek rady nadzorczej TVP, rada nie komentuje decyzji uczestników konkursów. Kowalski nie odniósł się również do przyczyn rezygnacji Długosza z udziału w konkursie. Do konkursu na stanowisko wiceprezesa TVP ds. marketingu i reklamy oprócz wymienianych dotychczas w mediach kandydatów (np. Piotr Gaweł) zgłosili się również Witold Gawda, członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy (IAA) w Polsce i prezes Instytutu Mediów, oraz Lech Kaczoń, członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy (IAA) i prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. (PR)