Kraj

Clear Channel Poland reorganizuje wybrane sieci nośników reklamowych

Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland (CCP) zamierza w 2004 r. zaproponować reklamodawcom zmodyfikowane sieci nośników. Przede wszystkim podwojeniu ma...

Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland (CCP) zamierza w 2004 r. zaproponować reklamodawcom zmodyfikowane sieci nośników. Przede wszystkim podwojeniu ma ulec liczba powierzchni ekspozycyjnych sieci standów usytuowanych w centrach biznesu. “Jest to odpowiedź na potrzeby rynku. Mamy wiele zapytań związanych z możliwością reklamowania produktów w przyszłym roku na tych właśnie tablicach” – mówi Anna Nowakowska-Godun, dyrektor marketingu Clear Channel Poland. Obecnie sieć nośników w centrach biznesu liczy ponad 150 powierzchni ekspozycyjnych o formacie 1,8×1,2 m (obejmuje osiem największych aglomeracji miejskich). Do końca 2004 r. ma ich być ok. 300-400. CCP przeprowadziła na niej w tym roku m.in. kampanię dla Telekomunikacji Polskiej SA. Firma chce także zakończyć w przyszłym roku proces ujednolicenia sieci tablic o formacie 4×3 m. Billboardy (1694 powierzchnie) oraz freeboardy (2649) zyskają zunifikowany wygląd, logo oraz numerację. CCP chce uzupełnić ich sieć w kluczowych ciągach komunikacyjnych, tak aby zagwarantować reklamodawcy równomierne pokrycie oraz uprościć dystrybucję plakatów. Celem firmy w przyszłym roku jest podniesienie wskaźnika oświetlenia tablic do ponad 70 proc. (obecnie waha się w granicach 65-70 proc.). CCP zamierza także zreorganizować sieć Holiday Media, czyli tablic o formacie 1,8×1,2 m, usytuowanych w kurortach nadmorskich (ok. 1 tys. powierzchni ekspozycyjnych). W przyszłym roku będą one zlokalizowane wyłącznie przy wejściach na plaże w najpopularniejszych kąpieliskach (do tej pory były stawiane na całej powierzchni poszczególnych plaż). Spółka nie zamierza zmieniać struktury swoich dotychczasowych produktów. Chce dalej pracować nad pozycjonowaniem nośników zewnętrznych (tablice 4×3 m, citylight postery 1,8×1,2 m oraz backlite’y), wewnętrznych (w miejscach sprzedaży) i dedykowanych (sieci w centrach biznesu, szkołach oraz Holiday Media). “Bardzo interesujący jest segment nośników w miejscach sprzedaży. W tym roku podwoiliśmy liczbę kampanii reklamowych, które zostały na nich zrealizowane. W 2003 r. przygotowaliśmy ich ok. 20” – mówi Nowakowska-Godun. (JP)