Zagranica

Ammirati Puris Lintas i Lowe Group razem?

W Nowym Jorku przedstawiciele Interpublic Group of Cos. poinformowali swoich kluczowych klientów, iż rozważają możliwość połączenia należących do tej grupy...

W Nowym Jorku przedstawiciele Interpublic Group of Cos. poinformowali swoich kluczowych klientów, iż rozważają możliwość połączenia należących do tej grupy kapitałowej dwóch agencji reklamowych, tzn. Ammirati Puris Lintas i Lowe Group. Ponadto Interpublic rozważa możliwość przejęcia MacManus Group, w skład tej grupy wchodzi agencja D’Arcy. Jak na razie są to doniesienia nieoficjalne, wiadomo jednak, że obydwa powyższe posunięcia będą tematem najbliższego posiedzenia zarządu Interpublic Group of Cos. Gdyby doszło do wspomnianego połączenia, o którym zresztą w przemyśle reklamowym głośno jest co jakiś czas, to powstałaby piąta co do wielkości agencja reklamowa z rocznym dochodem brutto w wysokości 1,03 mld USD. W 1998 r. pod tym kątem APL plasowała się na 15., natomiast Lowe na 21. miejscu. Lowe postrzegana jest jako struktura, którą cechuje silne kierownictwo i dobra kreacja; ma jednak dość słabo rozbudowaną sieć. Z kolei Ammirati to agencja o dobrze rozbudowanej sieci, która jednak boryka się ze znaczną rotacją personelu na najwyższych stanowiskach. Tak więc choć wydaje się, że pod powyżej wspomnianymi względami agencje te mogą sięĘdobrze uzupełniać, to najtrudniejsze będzie pogodzenie konfliktów interesów takich znaczących klientów, jak: Unilever i General Motors Corp. (APL) oraz Henkel i Toyota (Lowe).