Kraj

Nokia rozpoczyna piątą edycję Nokia Game, ruszyła kampania wspierająca grę

Nokia kończy przygotowania do piątej edycji corocznej gry-akcji marketingowej Nokia Game. W tym roku Nokia Game trwać będzie dziesięć dni,...

Nokia kończy przygotowania do piątej edycji corocznej gry-akcji marketingowej Nokia Game. W tym roku Nokia Game trwać będzie dziesięć dni, rozpocznie się 19 listopada, obecnie trwa etap rejestracji graczy. Adaptacją tegorocznej Nokia Game na Polskę i jej obsługą techniczną zajmuje się agencja interaktywna K2 Internet. Gra będzie prowadzona równolegle w 35 krajach i 10 językach. W ubiegłym roku było to 25 państw i w sumie w grze wzięło udział ponad 1 mln graczy. Jak twierdzi Łukasz Lewandowski, account manager K2 Internet, Polska należy do krajów, z których rekrutuje się najwięcej graczy – w ubiegłym roku było ich 72 tys.

“Do momentu rozpoczęcia gry, czyli do 19 listopada, prowadzić będziemy kampanię mediową promującą ten event. Potem, w czasie trwania gry, również wykorzystywać będziemy różne media, ale już do przekazywania graczom informacji potrzebnych w grze” – mówi Katarzyna Kluk, marketing manager Nokii. Kampania obejmie radio, internet i telewizję, bliższych szczegółów Kluk nie ujawnia. Za kreację dla Nokii odpowiedzialna jest agencja Grey Worldwide Warszawa, planowaniem i zakupem mediów zajmuje się MediaCom Warszawa. Kampanii mediowej towarzyszyć będą działania na nośnikach indoorowych firmy A2 (czyt. a kwadrat) Advertising & Marketing – mają one być prowadzone w 340 szkołach średnich w największych miastach, co ma zapewnić dotarcie do 170 tys. osób w wieku 16-18 lat. Jednocześnie przedstawiciele Nokii ujawnili, że Nokia Game staje się brandem, pod którym Nokia wprowadzać będzie na rynek bezpłatne gry na swoją mobilną konsolę N-Gage. By podkreślić to powiązanie, na nagrody w tegorocznej edycji Nokia Game firma przeznaczyła właśnie konsole N-Gage. Tegoroczna edycja Nokia Game nawiązywać też będzie w pewien sposób do związków Nokii ze snowboardem (Nokia jest m.in. sponsorem międzynarodowego teamu snowboarderów czy organizatorem cyklu turniejów w tej dyscyplinie). Bohaterka tegorocznej gry o imieniu Flo wyjeżdża do Laponii, by oddać się swej pasji, czyli jeździe na snowboardzie. W drodze ktoś kradnie jej telefon komórkowy. W poszukiwaniu telefonu Flo trafia na ślad “międzynarodowego spisku” – zadaniem uczestników gry będzie wspomaganie tej postaci w kolejnych perypetiach. Jak zapewniają organizatorzy Nokia Game, wejście do finału gry wymagać będzie nie tylko współzawodnictwa z innymi graczami, ale w dużej mierze współpracy z nimi, co odzwierciedlać ma ducha marki Nokia wyrażonego hasłem tej firmy: “Connecting people”. Podstawową platformą wymiany informacji dla graczy ma być witryna www.nokiagame.com, ale także e-maile, SMS-y, MMS-y, czaty i IVR. (MG)