Kraj

Agora - przychody grupy wyższe niż rok wcześniej, ale "Gazety Wyborczej" niższe

(Agora SA) Przychody ze sprzedaży za trzy pierwsze kwartały br. Grupy Agora SA wyniosły 619,9 mln zł, a rok wcześniej...

(Agora SA) Przychody ze sprzedaży za trzy pierwsze kwartały br. Grupy Agora SA wyniosły 619,9 mln zł, a rok wcześniej za trzy pierwsze kwartały – 555,9 mln zł. Całkowite przychody “Gazety Wyborczej” spadły o 5,3 proc., do 472 mln zł. Przychody ze sprzedaży ogłoszeń spadły o 11,3 proc. Udział “Gazety” w przychodach z reklamy płatnych dzienników spadł o 1,2 pkt proc., do 46,9 proc. Średnia sprzedaż egzemplarzy “Gazety” spadła o 2,6 proc., ale jej udział w rynku ogólnopolskich dzienników ogólnoinformacyjnych wzrósł o 3 pkt proc. i wyniósł 45,7 proc. Czytelnictwo “Gazety” utrzymuje się na wysokim ubiegłorocznym poziomie (tygodniowe czytelnictwo wyniosło 18,4 proc., czyli 5,5 mln osób). Przychody pionu czasopism wzrosły o 53,7 proc., do 20 mln zł. Przychody z reklamy wzrosły o 35,8 proc. Udział w rynku reklamy magazynów wzrósł o 1 pkt proc. i wyniósł 5 proc. Przychody ze sprzedaży egzemplarzy w trzecim kwartale wzrosły o 69,8 proc., do 12,3 mln zł. W ciągu trzech kwartałów przychody AMS SA wzrosły o 14,8 proc., do 86,3 mln zł, jednak 21 mln zł z tej kwoty stanowiły przychody uzyskane od spółek Grupy Agory. Przychody radiostacji Agory spadły o 3,7 proc., do 29,1 mln zł. Jednak Agora utrzymała trzecią – po RMF FM i Radiu Zet – pozycję na rynku reklamy radiowej w Polsce. Wanda Rapaczyński, prezes Agory SA, skomentowała: “Gospodarka ruszyła. Nareszcie jest szansa na poprawę koniunktury na rynku reklamy. Przez trzy lata recesji Agora przygotowywała się do tej chwili. Z drugiej strony pojawiła się nowa konkurencja na rynku dzienników. W kioskach można już kupić nowy tabloid Axel Springer, a zamknięty w zeszłym roku dziennik “Życie” szykuje się do powrotu na rynek. Już wkrótce przekonamy się, w jakim stopniu nowe dzienniki będą konkurowały z “Gazetą”. I na to jesteśmy dobrze przygotowani”.