Zagranica

Barceloński budżet Seata przechodzi z agencji Bates do Greya

Oceniany na 80 mln dol. międzynarodowy budżet reklamowy należącego do grupy Volkswagen koncernu Seat przechodzi z barcelońskiej agencji Bates Worldwide...

Oceniany na 80 mln dol. międzynarodowy budżet reklamowy należącego do grupy Volkswagen koncernu Seat przechodzi z barcelońskiej agencji Bates Worldwide do barcelońskiej agencji Grey Worldwide należącej do Grey Global Group. Przesunięcie budżetu było spodziewane po tym, jak WPP Group przejęła Cordiant Communications Group, do której należy Bates. Wcześniej w ciągu roku, starając się o budżet Seata, Martin Sorrell, CEO grupy WPP, i Ed Meyer, chairman – CEO agencji Grey, polecieli do centrali koncernu w Barcelonie po to, by go zainteresować swoją ofertą. WPP została odrzucona w staraniach z powodu współpracy z Ford Motor Co. Z drugiej strony sieć Grey poszukiwała nowego międzynarodowego budżetu firmy motoryzacyjnej po stracie w 2002 r. budżetu należącego także do grupy Volkswagen koncernu Skoda. Pracujący nad budżetem Seata zespół Batesa przejdzie do agencji Grey. Znajdą się w nim m.in. obydwaj dyrektorzy kreatywni Roland Vanoni i Arndt Dallmann oraz account director Carsten Greiner. (“Advertising Age”)