Kraj

Leo Burnett zdobyła globalny budżet kampanii Big Maca - w Polsce przygotuje ją Corporate Profiles DDB

Koncern McDonald's wybrał należącą do Publicis Groupe agencję Leo Burnett Worldwide do stworzenia kreacji na potrzeby globalnej kampanii reklamowej dla...

Koncern McDonald’s wybrał należącą do Publicis Groupe agencję Leo Burnett Worldwide do stworzenia kreacji na potrzeby globalnej kampanii reklamowej dla swojego flagowego brandu Big Mac. W Polsce kampanią zajmie się współpracująca z polskim oddziałem koncernu agencja reklamowa Corporate Profiles DDB, a planowaniem i zakupem mediów dom mediowy Optimum Media OMD. Krzysztof Kłapa, rzecznik prasowy McDonald’s Polska, mówi, że nasz oddział nie otrzymał jeszcze oficjalnego potwierdzenia rozstrzygnięcia globalnego przetargu na kampanię Big Maca, ale i tak nie będzie się to wiązało z żadnymi zmianami, jeśli chodzi o obsługującą koncern w Polsce agencję. Kampania reklamowa Big Maca będzie miała miejsce w 2004 r. i ma być częścią kampanii prowadzonej pod hasłem “I’m Lovin It”. Agencja Leo Burnett Worldwide wygrała budżet globalny marki Big Mac po przetargu, w którym brały także udział współpracujące światowo z koncernem sieci: TBWA Worldwide i DDB Worldwide. Agencja ma rozwinąć jeden centralny pomysł kreatywny, który będzie adaptowany przez lokalne agencje na poszczególnych rynkach. Przetarg był prowadzony przez oddział koncernu w Chicago. Kreacja dla brandu Big Mac ma pasować do strategii komunikacyjnej kampanii “I’m Lovin It”. Prowadzona pod hasłem “I’m Lovin It” pierwsza globalna kampania koncernu w całej jego 50-letniej historii istnienia miała na celu powstrzymanie spadającej sprzedaży firmy, zmianę podejścia konsumentów do dań typu fast food i sprostanie konkurencji ze strony rywali takich jak m.in. Burger King i ze strony barów kawowych oraz restauracji ze zdrową żywnością. Kampania “I’m Lovin It” została stworzona przez monachijską agencję reklamową Heye & Partner będącą częścią DDB Worldwide. W ubiegłym miesiącu McDonald’s skonsolidował swój wart 1,2 mld dol. globalny budżet planowania i zakupu mediów w należącym do grupy Omnicom domu mediowym OMD. Wcześniej na poziomie globalnym mediami dla koncernu zajmowały się: OMD, należący do grupy Publicis dom mediowy Starcom oraz należący do sieci Grey dom mediowy MediaCom. Budżet trafił do OMD bez przetargu. Wart 38 mln funtów brytyjski budżet stracił dom mediowy Starcom Motive. OMD obsługuje także budżet koncernu we Francji, Włoszech, Szwajcarii i w regionie nordyckim. (PU, “Brand Republic”)