Kraj

Gruppa 66/Ogilvy i TVN 24 przygotowały kampanię auta Focus C-Max

Koncern Ford Motor Company prowadzi kampanię reklamową związaną z modelem Focus C-Max, który pojawi się na polskim rynku w lutym...

Koncern Ford Motor Company prowadzi kampanię reklamową związaną z modelem Focus C-Max, który pojawi się na polskim rynku w lutym 2004 r. Ma ona na celu zaproszenie konsumentów do odwiedzenia salonów oraz skorzystania z jazd próbnych. Akcja reklamowa rozpoczęła się pod koniec listopada i potrwa do połowy grudnia br. Jest skierowana do osób w wieku 25-49 lat, mieszkających w dużych miastach i mających rodziny. Kampania ma miejsce w TVN 24, gdzie samochód jest prezentowany w formie tzw. business folderu, czyli dwuminutowej formy reklamowej. Prezentuje ona samochód i zaprasza do jazdy próbnej. Reklamę telewizyjną przygotowała agencja reklamowa Gruppa 66/Ogilvy na podstawie centralnych materiałów sieci Ogilvy. Stacja TVN 24 współpracowała z agencją reklamową przy jej tworzeniu. Planowaniem i zakupem mediów zajął się natomiast dom mediowy MindShare Polska. Poza telewizją w kampanii jest wykorzystywany internet oraz mailing. Internauci poprzez reklamy są zapraszani do odwiedzenia strony www.focuscmax.pl, gdzie mogą wpisać swoje dane i umówić się na jazdę próbną. “Mailing został skierowany do 15 tys. osób z bazy danych firmy Claritas Polska pasujących do profilu grupy docelowej samochodu i mogących interesować się zakupem minivana” – mówi Czarek Sochacki, client service group head w MindShare Polska. Przygotowaniem kampanii w internecie zajęła się agencja K2 Internet. C-Max jest pierwszym minivanem w portfolio Forda. Według spółki Samar Ford Motor Company Polska sprzedał w Polsce od stycznia do października br. 19,3 tys. sztuk samochodów osobowych. W analogicznym okresie roku ubiegłego firma sprzedała 12,9 tys. samochodów, co oznacza wzrost sprzedaży o 50 proc. W stosunku do roku ubiegłego wzrosły też udziały spółki w rynku sprzedaży samochodów osobowych: z 5 proc. do 6,66 proc. Według firmy Expert Monitor w okresie od stycznia do października 2003 r. koncern wydał na reklamę 35,7 mln zł, w tym 7,4 mln zł na reklamę modelu Focus. (PU)