Kraj

"Puls Biznesu" liczy na czytelników z sektora MŚP

W nowej odsłonie dziennik chce poszerzyć zakres odbiorców. Zamierza też podwyższyć cenę egzemplarzową. O zmianach w tytule wydawca poinformuje w kampanii reklamowej.

Bonnier Business Polska chce poszerzyć grupę czytelników “Pulsu Biznesu” o właścicieli i menedżerów małych i średnich przedsiębiorstw. W tym celu wprowadza zmiany w gazecie i dodaje nowy suplement. Zamierza w ten sposób osiągnąć wzrost sprzedaży, jednak nie ujawnia założeń sprzedażowych. Plany spółki zakładają także podwyżkę ceny egzemplarzowej dziennika o blisko 50 gr w IV kwartale br. (obecnie tytuł kosztuje 4,50 zł).

Według danych ZKDP średnia sprzedaż ogółem “Pulsu Biznesu” w I połowie br. wyniosła 13,4 tys. egz., a rok wcześniej – 14,03 tys. egz.

Odświeżony “Puls Biznesu” rozszerzy zawartość merytoryczną, zmieni logotyp, szatę graficzną i czcionkę. Pojawi się również dodatek biznesowo-społeczny – dwutygodnik “Puls Biznesu Weekend”. Zmieni się także serwis internetowy gazety, zostaną uruchomione pierwsze aplikacje mobilne na tablety i smartfony. Kolejne wprowadzone zostaną w IV kwartale.

– Obecnie “Puls Biznesu” ma lojalnych czytelników wśród przedstawicieli kadry zarządzającej największych przedsiębiorstw. Wraz z wprowadzanymi zmianami poszerzamy grono odbiorców o firmy średnie i mniejsze, które mają przewagę ilościową na polskim rynku (ok. 190 tys. firm zatrudniających 10-249 pracowników wg GUS) – mówi Marcin Goralewski, dyrektor produktu “Pulsu Biznesu”.

W piątki prenumeratorzy gazety będą dostawali weekendowy dodatek. Nad jego przygotowaniem pracuje zespół, którym od strony redakcyjnej kieruje Manana Chyb, a od biznesowej – Małgorzata Najgebauer, dyrektor ds. rozwoju biznesu. Obie panie ostatnio związane były z Wydawnictwem Zwierciadło.

Wkrótce ruszy kampania reklamowa i promocyjna informująca o zmianach w “Pulsie Biznesu”, która obejmie media własne oraz magazyny, radio i internet. Za jej przygotowanie i przeprowadzenie wydawca odpowiada we własnym zakresie. Ceny reklam w produktach Bonniera mają pozostać na obecnym poziomie, ale w najbliższym czasie pojawią się nowe rozwiązania pakietowe.