Przetargi

Eurobank nie zamierza ciąć budżetów reklamowych

Bank wybiera właśnie dom mediowy i agencję interaktywną i szykuje nową kampanię.

 

Francuska grupa bankowa Société Générale, właściciel m.in. polskiego Eurobanku, ogłosiła program redukcji kosztów, w ramach którego zamierza zwolnić nawet 2 tys. pracowników. Zwolnienia mają dotknąć m.in. Rosję, Czechy, Egipt oraz Polskę.

Agnieszka Szarek, kierująca departamentem marketingu Eurobanku, twierdzi, że program oszczędności nie będzie dotyczył budżetów reklamowo-marketingowych banku. – Tegoroczny plan realizujemy zgodnie z wcześniejszymi założeniami, a co do przyszłego roku to mamy zapowiedzi, że nasz budżet nie tylko nie zostanie obcięty, ale wręcz zwiększony – zapowiada.

Bank szykuje się do kampanii reklamowej w mediach, która ma ruszyć niebawem, a w której bank będzie promował swój sztandarowy produkt – kredyty gotówkowe. Bank nie planuje zatrudnienia do niej żadnego celebryty. Kreację przygotowuje agencja reklamowa Brasil, która obsługuje firmę od początku br. (bank podpisał z nią trzyletni kontrakt).

Eurobank prowadzi natomiast przegląd ofert domów mediowych. Po wstępnej selekcji do drugiego etapu przetargu wybrał oferty pięciu domów mediowych, w tym swego dotychczasowego, czyli Starcomu (nazw pozostałych czterech agencji nie ujawnia). Ponieważ domy mediowe kalkulują i deklarują koszty zakupu mediów m.in. w telewizjach na przyszły rok, to przetarg ma się zakończyć do końca br.

Eurobank prowadzi równolegle przegląd ofert agencji interaktywnych (na wszelkie działania internetowe, bez zakupu mediów – tym zajmuje się do tej pory Next z grupy Starcomu). Do drugiego etapu bank zakwalifikował oferty siedmiu agencji, w tym swojej dotychczasowej – MindChili (nazw pozostałych sześciu agencji bank nie ujawnia). Ten przetarg ma się rozstrzygnąć do końca października.