Kraj

Bank Millennium rezygnuje z celebrytów w reklamach

Nowy format kreatywny - animacje z sympatycznymi bohaterami - ma wyróżnić reklamy banku w blokach i pomóc dotrzeć do młodszych odbiorców.

 

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fan-wjqGKNJo%26feature%3Dplayer_detailpage%22%7D
Bank Millennium rusza z  kampanią reklamową opartą na nowym formacie.

Jego autorem jest agencja Change Integrated, która tym konceptem wygrała w lipcu br. przetarg Banku Millennium i odebrała ten budżet agencji Mather.

Reklama została wyreżyserowana przez Sebastiana Pańczyka, animację przygotowało Platige Image. Media zakupił dom mediowy Initiative Warszawa.

Bank Millennium słynął z zatrudniania w swoich reklamach znanych osób – celebrytów. Reklamował go m.in. znany prezenter Hubert Urbański (a bank był sponsorem prowadzonego przez niego teleturnieju „Milionerzy” w TVN). W jego reklamach występowali także polarnik Marek Kamiński i kierowca rajdowy Krzysztof Hołowczyc, kredyty hipoteczne reklamowali zaś muzycy: Anna Maria Jopek, zespoły Feel i Zakopower, a ostatnio Kasia Kowalska.

Beata Krupińska, dyrektor marketingu Banku Millennium, przyznaje, że nowy format kreatywny (z różnymi animowanymi bohaterami) będzie wykorzystywany do wszystkich reklam oferty detalicznej banku. Bank nie planuje już wykorzystywania w swoich reklamach celebrytów.

Szefowa marketingu zwraca uwagę, że gdy w 2007 r. bank startował z pierwszą „celebrycką” kampanią (z Anną Marią Jopek), był drugim obok ING Banku Śląskiego (który reklamował Marek Kondrat) bankiem, który się na to zdecydował. Dzisiaj przestało być to już wyróżnikiem – twierdzi – obecnie wizerunki celebrytów wykorzystuje już 17 banków.

De facto Bank Millennium w tym roku już nie wykorzystywał w reklamach celebrytów – w lutym wprowadził do oferty rachunki osobiste Dobre Konto (pisaliśmy o tym tutaj) i w pierwszej połowie roku skupił się na ich promocji – o ich reklamach pisaliśmy tutaj i tutaj.

Koncept jest taki, że różowy ptaszek z reklamy jest nagradzany za latanie, czyli czynność wykonywaną codziennie. To odniesienie do Dobrego Konta, które zapewnia zwrot 3 proc. (do 50 zł miesięcznie) za zakupy kartą we wszystkich sklepach spożywczych, supermarketach i stacjach benzynowych w kraju.