Sieć domów mediowych PHD wydała książkę “2016. Beyond the Horizon”. Jej autorami są Mark Holden, strategy and planning director w PHD Worldwide, oraz jego współpracownicy. Opracowanie zawiera przewidywania na temat trendów mediowych oraz nowych technologii w najbliższych pięciu latach.
Według prognoz Holdena za pięć lat będziemy poruszać się po mieście, patrząc przez nasze smartfony i bez markerów pobierając wszechobecny kontent augmented reality. Smartfony mają też wkroczyć w proces podejmowania decyzji zakupowych w punkcie sprzedaży, dając dostęp do pełnej informacji o skanowanym produkcie – opisu producenta, reklam i recenzji użytkowników. Holden przewiduje także odejście od idei prywatności w sieci i ogromny wzrost znaczenia mediów społecznościowych w życiu jednostki i w kontekście społecznym.
Książka zawiera także szerokie spojrzenie na marketing i rynek mediów, prognozuje redefinicję pojęć agencji reklamowej i mediowej.
“2016. Beyond the Horizon” jest dostępna w księgarni internetowej Amazon.com.
(na podst. PHD)