Google wprowadzi dwa nowe narzędzia mające pomóc wydawcom internetowym w zarządzaniu reklamami i maksymalizacji przychodów.
W najnowszej wersji DoubleClick for Publishers wydawcy serwisów internetowych mogą zarządzać reklamami – i to zarówno na website’ach, jak i w plikach wideo oraz na urządzeniach mobilnych – z jednego panelu. Dzięki temu mogą m.in. sprawdzić, które kanały i formaty są najskuteczniejsze.
Ponadto Google wprowadza narzędzie Direct Deals na platformie DoubleClick Ad Exchange. Umożliwia ono e-wydawcom danie pierwszeństwa ścisłemu gronu nabywców w zakresie jakiejś promocji/oferty w określonej cenie, nim reklama ukaże się na “giełdzie” DoubleClick.
Nowy panel DoubleClick został przetestowany na grupie kilku wydawców i zanotował 55-proc. wzrost (miesiąc do miesiąca) liczby reklam wideo w ostatnim kwartale.
(na podst. www.mandmglobal.com)