Kraj

Maspex debiutuje w segmencie draży

Marketer chce rywalizować o względy konsumenta m.in. ze Skawą, Marsem i Kraftem.

Maspex debiutuje w segmencie draży
Grupa Maspex Wadowice debiutuje na rynku w nowej kategorii produktowej. Do segmentu draży wprowadza markę DecoMorreno, znaną dotychczas głównie jako kakao.

Na rynek trafiają właśnie owoce w czekoladzie tej marki w czterech wariantach smakowych: agrest w czekoladzie, czarna porzeczka w czekoladzie, wiśnia w czekoladzie oraz skórka pomarańczowa w czekoladzie. W każdym opakowaniu znajdują się kandyzowane owoce: całe, niewysuszone. Wszystkie pokryte są prawdziwą czekoladą, która powstała z kakao od DecoMorreno.

Maspex wybrał segment draży, bo w opinii marketera to kategoria bardzo perspektywiczna. Rynek ten wart jest ok. 257 ml złotych (wg Nielsena). Ta wartość dotyczy tylko i wyłącznie draży (czekoladowych i innych).

– Co ważne, to rynek rosnący. Głównymi odbiorcami tego typu produktów są dzieci i kobiety – mówi Dorota Liszka, manager ds. komunikacji korporacyjnej w dziale public relations Grupy Maspex Wadowice.

W ciągu ostatnich dwóch lat marka DecoMorreno przeszła wiele gruntownych zmian. Obecnie pod tym brandem dostępne jest nie tylko kakao, ale również ciasta do szybkiego przygotowania, dodatki do ciast, a od tego sezonu także napoje czekoladowe na gorąco i owoce w czekoladzie.

– Bardzo dobra pozycja rynkowa i bardzo dobre postrzeganie marki DecoMorreno przez konsumentów dają nam możliwości “przeniesienia się” na sąsiednie pola. Tam, gdzie będzie taka możliwość, będziemy się rozwijać poprzez logiczne rozbudowywanie naszej oferty – dodaje Dorota Liszka.

Draże DecoMorreno dostępne będą zarówno w handlu tradycyjnym, jak i nowoczesnym. Głównymi konkurentami debiutanta w segmencie draży są takie firmy, jak Skawa (16,5 proc. ilościowo), Mars Polska z marką M&M (8 proc.), Jutrzenka Colian (8 proc.) i Kraft Foods Polska z marką Milka (4 proc).

Maspex na razie nie ujawnia, jak będzie reklamowo wspierał draże DecoMorreno. Obecnie buduje dystrybucję produktu.