Artykuły weekendowe

Pieniądze czy pasja - o motywach marketingowców i ludzi mediów

Ludzie mediów i marketingowcy kierują się innymi przesłankami przy wyborze pracodawcy - pisze Dagmara Bałusz, 
PR manager firmy rekrutacyjnej Antal International.

Pieniądze czy pasja - o motywach marketingowców i ludzi mediów
Z raportu przygotowanego przez Antal Inernational wynika, że pracownicy średniego i wyższego szczebla z branży mediów i marketingu są grupą dosyć wyjątkową pod względem motywacji do pozostania w firmie lub dołączenia do nowego pracodawcy. Osoby szukające pracy w mediach to przede wszystkim humaniści, dla których bardzo duże znaczenie ma możliwość realizowania swojej pasji, wykorzystywania kreatywności. Ta grupa bardzo sobie ceni elastyczne godziny pracy lub możliwość pracy z domu. W dużej liczbie przypadków charakter pracy sprzyja wychodzeniu naprzeciw takim potrzebom, więc oczekiwania pracowników i wymagania pracodawców nie kolidują ze sobą i umożliwiają efektywny i zadowalający obie strony styl pracy.

Trochę inaczej wyglądają motywatory w przypadku marketingowców. Ponieważ struktury marketingu nierzadko połączone są z działami sprzedaży lub im podlegają, efekt pracy marketingowców jest mierzalny. Jednym ze stosowanych (i docenianych przez tę grupę pracowników) motywatorów 
są więc premie pieniężne.

Motywatorem wspólnym dla obu wyżej wymienionych grup jest prestiż firmy oraz etyka działań, które pracodawca podejmuje. Wydaje się, że większe znaczenie niż w przypadku pracowników z innych branż ma fakt prowadzenia przez firmę akcji z zakresu CSR czy przyjaznej komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych. Nie bez znaczenia są także styl zarządzania i kultura organizacyjna firmy, w której specjaliście z branży mediów i marketingu przyjdzie pracować. Cenione są duża swoboda, otwartość, uczciwość oraz styl zarządzania i kultura organizacyjna oparte na podkreślaniu wartości każdego pracownika dla firmy.