Kraj

Weber Shandwick laureatem Digital Communication Awards 2011

Agencja zdobyła nagrodę za projekt "Monopoly Polska" realizowany dla Hasbro.

Weber Shandwick jako jedyna agencja z Polski zdobyła międzynarodową nagrodę Digital Communictation Awards 2011. Uznanie jury w kategorii online competition zyskał projekt “Monopoly Polska” przygotowany dla Hasbro Poland.

Projekt “Monopoly Polska” był ogólnopolskim głosowaniem internetowym, w wyniku którego powstała narodowa plansza “Monopoly”. Plebiscyt rozpoczął się 20 lutego i trwał 29 dni. Jego celem było nie tylko wyłonienie miast, które powinny się znaleźć w grze, ale także budowanie tożsamości lokalnej Polaków.

Weber Shandwick przekonał społeczności lokalne, że bycie jednym z 22 miast wyróżnionych spośród ponad tysiąca to sukces. W tworzenie nowej planszy “Monopoly” włączyły się urzędy miasta, lokalni politycy, media oraz sami mieszkańcy. Łącznie w plebiscycie oddano 2 mln 300 tys. głosów (1,5 mln unikatowych użytkowników). W ciągu niespełna 30 dni fan page akcji w Facebooku polubiło 41 tys. Polaków. O całej kampanii pojawiło się ok. 1600 publikacji w prasie drukowanej, radiu, TV oraz internecie.

Digital Communications Awards to ogólnoeuropejski konkurs w całości poświęcony komunikacji w sieci. W jego jury zasiadają światowi eksperci zajmujący się kampaniami interaktywnymi. Nagrody przyznawane są w 33 kategoriach. Gala wręczenia nagród odbyła się w Berlinie 30 września. Złoto w imieniu Weber Shandwick odebrała Anna Czaplicka, partner zarządzający agencji. W gronie jury nie było w tym roku przedstawicieli z Polski.