Przetargi

Maspex ruszył z przetargiem mediowym

Wśród zaproszonych agencji jest pracujący od kilku lat dla marketera ZOG.

Grupa Maspex Wadowice, właściciel takich marek, jak: Tymbark, Kubuś, Caprio, Lubella, Tiger, ogłosiła przetarg na obsługę mediową całego portfolio – wynika z naszych informacji.

Do konkursu zaproszono kilka agencji, wśród nich jest również pracujący dla Maspeksu od 5 lat ZenithOptimedia Group (na początku 2006 r. marketer przeniósł do ZOG-u obsługę mediową z Initiative Warszawa).

Nie udało nam się ustalić, kiedy firma zamierza rozstrzygnąć przetarg.

Domeną Maspeksu jest przede wszystkim rynek soków, nektarów i napojów niegazowanych. Jest jego liderem wartościowym i ilościowym. Udziały wszystkich jego marek w tej kategorii wynoszą 32 proc. ilościowo i 36 proc. wartościowo (I-VII 2011r., Maspex za Nielsenem). Na rynku tym firma konkuruje z Horteksem, Agros Novą, Coca-Colą.

Marketer jest również liderem wydatków reklamowych wśród producentów soków oraz soków i napojów dla dzieci. Na reklamy soków i nektarów wydał w okresie styczeń-lipiec br. 27,7 mln zł, zaś na reklamę soków i napojów dla dzieci przeznaczył w tym okresie 18,2 mln zł (dane: Kantar Media).

Przypomnijmy, że latem br. z Maspeksu odszedł odpowiedzialny za marketing soków, nektarów i napojów prezes spółki MGD Paweł Karkoszka, o czym pisaliśmy tutaj. Od roku funkcję dyr. marketingu części sokowo-napojowej pełni Anna Barabasz. Za pozostałe marki w segmencie produktów suchych odpowiada dwóch category managerów: Wanda Żulik i Sławomir Irzyński.

W zakresie kreacji Maspex współpracuje z kilkoma agencjami, każda z nich obsługuje inną markę. Dla Lubelli pracuje Euro RSCG Warsaw, dla Tigera – Brand Place, dla Tymbarku – 303, a dla Kubusia – Brasil.