Badanie wśród internautów przeprowadził ARC Rynek i Opinia w dniach od 30 września do 4 października.
Zdaniem polskich internautów najbardziej zauważalna w sieci była kampania wyborcza Platformy Obywatelskiej. Prawie 45 proc. z nich uważa, że właśnie ta partia była najbardziej aktywna, a jej działania były najbardziej efektywne i profesjonalne.
Na drugim miejscu pod względem aktywności w sieci uplasował się PiS (40 proc.). Na kolejnych: Ruch Palikota (22 proc.) oraz SLD (17 proc.).
Odnośnie do oceny efektywność działań internetowych poszczególnych sztabów wyborczych jako bardziej efektywne zostały ocenione działania PiS (22 proc.), SLD (20 proc.) i Ruchu Palikota (13,5 proc.).
Najbardziej aktywne partie w internecie, Źródło: ARC Rynek i Opinia, 5.10.2011
– Znacząca obecność Ruchu Palikota w internecie, gdzie partia ta jest nawet bardziej aktywna niż SLD, może sprzyjać zainteresowaniu tą partią, zwłaszcza wśród ludzi młodych i mieszkańców dużych ośrodków. Z naszego badania wynika, że Ruch Palikota jest bardzo aktywny w sieci, choć nie zawsze oceniany jako efektywny – mówi Łukasz Mazurkiewicz, prezes zarządu ARC Rynek i Opinia.
Według respondentów partie polityczne wykorzystywały niemal wszystkie dostępne w internecie sposoby komunikowania się z wyborcami: portale internetowe, media społecznościowe, strony internetowe partii i kandydatów oraz blogi. Najbardziej zauważalne przez internautów okazały się tradycyjne ogłoszenia wyborcze (54 proc. wskazań).
Najczęściej wykorzystywane sposoby komunikacji w internecie, Źródło: ARC Rynek i Opinia, 5.10.2011
Zdecydowana większość internautów (74 proc.) ma zamiar wziąć udział w wyborach, 10 proc. deklaruje, że na pewno nie zagłosuje, 16 proc. jeszcze się zastanawia.
Badanie zostało przeprowadzone na grupie 507 internautów.