Kraj

BZ WBK w dalszym ciągu stawia na celebrytów

Bank do kolejnych swoich kampanii będzie zatrudniał zagraniczne gwiazdy; komunikację przygotują nowo wybrana agencja Mather i dom mediowy Starcom.

Bank Zachodni WBK rozstrzygnął prowadzony od czerwca br. przetarg reklamowy i do obsługi full-service’owej wybrał agencję reklamową Mather Communications. Na tzw. krótkiej liście były jeszcze agencje: BBDO oraz GPD, z którą bank dotychczas współpracował.

Mather przez sześć ostatnich lat pracowała dla Banku Millennium ale w wyniku rozstrzygniętego w połowie lipca br. przetargu straciła ten budżet na rzecz agencji Change. Wygląda więc na to, że wygrana BZ WBK pozwoli agencji zrekompensować tę stratę.

BZ WBK będzie kontynuował swoją strategię komunikacyjną opartą na wykorzystywaniu wizerunku zagranicznych sław – przypomnijmy, że reklamowali go tacy aktorzy jak: John Cleese, Danny De Vito, Gerard Depardieu, a ostatnio Antonio Banderas.

Agencja Mather także ma doświadczenie w pracy z gwiazdami tyle, że krajowymi – dla Banku Millennium przygotowywała bowiem kampanie reklamowe z udziałem m.in. Huberta Urbańskiego, Krzysztofa Hołowczyca, Anna Marii Jopek, Feel, Zakopower, a ostatnio Kasi Kowalskiej. Bank Millennium zdecydował się jednak zrezygnować z wykorzystywania celebrytów i w ubiegłym miesiącu wprowadził nowy formaty reklamowy – patrz tutaj.

Tymczasem po zagraniczną gwiazdę – francuską aktorkę Juliette Binoche sięgnął Crédit Agricole Bank Polska, czyli były Lukas Bank – kampania wprowadzająca nową markę banku z jej udziałem ma ruszyć w połowie października. To zapewne w dużej mierze „zasługa” Jędrzeja Marciniaka, członka zarządu i szefa pionu marketingu, który do Crédit Agricole przeszedł właśnie z BZ WBK.

Od tego roku obsługą budżetu mediowego BZ WBK zajmuje się dom mediowy Starcom (przejął go od Universal McCann) i bank nie planuje zmian w tym zakresie.