Zagranica

Magna Global obniża prognozy dla USA

W 2012 r. wydatki na reklamę na rynku amerykańskim wzrosną o 2,9 proc., a nie jak wcześniej szacowano o 4,8 proc.

Magna Global, należąca do Interpublic Group, podtrzymała natomiast prognozy na rok bieżący. Jej analitycy uważają, że wydatki na reklamę wzrosną w tym roku o 1,6 proc.

W 2012 r. wydatki na reklamę w telewizji i online będą rosnąć, przede wszystkim ze względu na organizację olimpiady w Londynie i wybory prezydenckie. Reklama online ma wzrosnąć o 11,6 proc., natomiast wydatki w telewizji o 7,1 proc.

Według przedstawicieli Magny wydatki na reklamę wyniosą w 2012 r. około 178,5 mld dol. To wciąż znacznie mniej niż przed recesją. W 2007 r. osiągnęły poziom 206,1 mld dol.

(na podstawie “Media & Marketing Global”)