Kraj

Serce i Rozum triumfują na Effie Awards 2011

Ogilvy - Agencją Roku, MEC - Domem Mediowym Roku. Grand prix dla Telekomunikacja Polska SA, Publicis i MEC za kampanię "Dociekliwe Serce".

W tegorocznej edycji konkursu Effie grand prix zdobyli: agencja reklamowa Publicis, dom mediowy MEC oraz Telekomunikacja Polska SA za kampanię “Dociekliwe Serce” – Neostrada oferta: internet do 20 Mb od 1 zł, w ramach “Twój Internet” lub “Premium Internet”.

Tytuł Agencji Reklamowej Roku otrzymała Ogilvy – 19 p., a Domu Mediowego Roku MEC – 35 p. Zajęli oni pierwsze miejsce w rankingu Effie 2011.

Złota w tegorocznym Effie zdobyli:

– Testardo Gram, Brain, Touch Ideas, Starlink oraz Browary Regionalne “Łomża” za kampanię: “Łomża. Mały browar z dużym piwem” w kategorii napoje;

– Macroscope OMD, Just, Live oraz Grupa Żywiec za kampanię “Męskie Granie” w kategorii media idea.

Ranking agencji reklamowych i domów mediowych powstaje po zsumowaniu punktów przydzielanych za zdobycie nominacji, brązowego, srebrnego i złotego Effie oraz grand prix.

Agencje reklamowe:

Ogilvy                                          19

Publicis                                         16

Brain                                            14

180heartbeats                               11

G7, Just, Live, Saatchi & Saatchi Poland, Testardo Gram, Touch Ideas      8

DDB Warszawa                              6

Adheads, BBDO Warszawa, Brasil, EmLab, Lowe GGK, Mather Communications, TBWA\       5

Heads Advertising Art FM, Red8 Advertising, Wunderman Polska        3

Ogilvy Interactive                           2

Addapter, GPD Advertising               1

 

Domy Mediowe:

MEC                                             35

Starlink                                        17

Starcom                                       13

PanMedia Western                          11

Macroscope OMD                            9

Maxus                          7

Media Direction OMD, MediaVest, Universal McCann, ZenithOptimedia Group     5

MediaCom Warszawa, PHD Media Direction    4

Mindshare Polska, MPG, Optimum Media OMD 3

Do  XII edycji konkursu zgłoszono 103 kampanie reklamowe, nominowano 38 kampanii w 13 kategoriach produktowych i 4 specjalnych (launch, long term marketing excellence, smart budżet, media idea).

Kampanie oceniało jury w 86-osobowym składzie, złożone z pracowników mediów, instytutów badawczych, niezależnych konsultantów, marketerów, pracowników agencji reklamowych i domów mediowych.

Galę poprowadzili Tadeusz Mosz, dziennikarz i publicysta ekonomiczny, oraz Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku i przewodniczący jury Efiie 2011.

Wojciech Sobieraj tak uzasadnił decyzję jurorów odnośnie do grand prix: “W kategorii tak szybko zmieniającej się – “triple playe, quadruple playe, megabity, hajdefiniszyny, pakiety, abonamenty, ostatnie mile” – każdy konkuruje z każdym. Ceny zmieniają się codziennie. Klienci… czują się zagubieni. Kształcić, zainteresować, wzbudzić emocje. Zbudować spójną, logiczną, powtarzalną platformę komunikacji. Wyróżnić się. Stanąć poza, obok, ponad… Wygrać. A wszystko nie jako jakiś “startupik”, jakieś nowe coś, ale jako lider rynku… Nie często zdarzają się formaty reklamowe, które tak skutecznie zmieniają postrzeganie marki, łatwo tłumaczą skomplikowane technicznie usługi, bawią silnie, przenikając do świadomości. 6 października Randy Zuckerberg na spotkaniu w Warszawie powiedziała, że to najlepszy koncept kreatywny w Polsce, podzielając entuzjazm ponad 460 tys. fanów Serca i Rozumu w Facebooku. Jurorzy Effie docenili nie tylko kreatywność tej kampanii, ale przede wszystkim jej sukces biznesowy. Marzenie wielu: lider rynku wygrywa nie tylko rozumem, ale także sercem… Albo sercem i rozumem.”

Konkurs wspiera merytorycznie firma Ernst & Young Polska.

Effie to jeden z najważniejszych na świecie konkursów branży komunikacji marketingowej. Konkurs nagradza sukcesy rynkowe marek osiągnięte dzięki wdrożonym kampaniom reklamowym. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu, a obecnie realizowany jest w 40 krajach świata. W Polsce organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.