M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Rewolucja w Carrefourze

Tomasz Wygnański | 19 października 2011, 06:00

Detalista wciąż chce być postrzegany jako tani, ale jednocześnie zmienia swoje flagowe sklepy, nadając im wyrafinowany charakter.

Nowy koncept sklepu Carrefour został na razie wdrożony w Warszawie w centrum handlowym Arkadia. Hipermarket ma całkowicie nowe oświetlenie, część wyposażenia i komunikację wizualną. Zmiany są widoczne zwłaszcza w dziale produktów świeżych i multimediów. Są też nowe usługi – wędzarnia wędlin, ciastka premium z cukierni Lukullus i sushi bar. Nowością na skalę światową będzie otwarcie wewnątrz hipermarketu restauracji McDonald's.

– W ostatnich miesiącach komunikowaliśmy niskie ceny i staraliśmy się przyciągnąć konsumentów o niskich dochodach. Nasz nowy koncept sklepu wcale tego nie zmienia, to nie są delikatesy. Mamy takie ceny jak w innych sklepach. Chcemy wszystkim klientom uprzyjemnić zakupy – mówi Jean Athoine, prezes Carrefour Polska. Jednocześnie jednak menedżerowie detalisty przyznają, że w ofercie sklepu pojawi się 2 tys. nowych produktów, w tym towary adresowane do bardziej zamożnych klientów, którzy odwiedzają centrum handlowe.

Wkrótce przebudowane mają być dwa kolejne markety w Warszawie. Dalsze plany nie są znane. Detalista nie podaje też kosztów tej inwestycji ani szacunków, jaki wzrost sprzedaży przyniesie nowy format sklepu.

Niektóre z nowych elementów modernizowanych hipermarketów zostały zaczerpnięte z wprowadzanego we Francji przez Carrefour konceptu Carrefour Planet. Polski koncept nie jest jednak na nim wzorowany, gdyż Carrefour Planet to delikatesy, natomiast nowe markety w Polsce mają nadal oferować najniższe ceny.

Czytaj więcej na temat: , , ,