Przetargi

Reckitt Benckiser nie wyklucza przetargu mediowego

Decyzja w tej sprawie zapadnie jeszcze w październiku br.

Jeszcze w październiku br. zostanie podjęta decyzja o rozpisaniu przetargu mediowego przez polski oddział Reckitt Benckisera (właściciel marek Dosia, Vanish, Cilit) – wynika z naszych informacji.

Jak się dowiedzieliśmy, marketer co roku prowadzi analizę wydatków mediowych, których celem jest m.in. szukanie oszczędności. Dowodem tego było ubiegłoroczne przeniesienie budżetu mediowego z MPG do ZenithOptimedia Group, o czym pisaliśmy tutaj.

Decyzja ta oznaczała powrót po dwuletniej przerwie do współpracy z ZOG-iem. Reckitt rozpoczął współpracę z MPG w 2008 r., kiedy to skonsolidował budżet mediowy z Coty.

Polski oddział Reckitt Benckisera ma od lipca br. nowego dyrektora marketingu – po sześciu miesiącach wakatu stanowisko to zajął Faraz Shamsi.

Marketer jest też jednym z największych reklamodawców na polskim rynku telewizyjnym. W okresie od stycznia do końca września br. wydał na reklamy w telewizjach 240,6 mln zł (wg Nielsen Audience Measurement). Z tego 55,8 mln zł zainwestował w TVP1, a 52,8 mln zł – w TVP2.