Artykuły weekendowe

Mazowsze na weekend [CASE STUDY]

Kampania "Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd" przyniosła wzrost zainteresowania tym terenem jako regionem atrakcyjnym turystycznie.

Mazowsze na weekend [CASE STUDY]
Jak podaje Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, dzięki kampanii “Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd” (informowaliśmy o niej w MMP24 z 11 sierpnia br.) popularność województwa mazowieckiego jako miejsca na weekendowy wyjazd wzrosła niemal dwukrotnie: przed kampanią za ciekawe miejsce na wyjazd uznawało je prawie 10 proc. respondentów, po zakończeniu akcji promocyjnej – już niemal 17 proc.

Pierwsze badanie skuteczności kampanii “Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd” zostało zrealizowane przez firmę Biostat w okresie od sierpnia do września 2011 r. Głównym jego celem było sprawdzenie, w jakim stopniu wzrosła rozpoznawalność marki Mazowsze i dostępnej oferty turystycznej. Kampania ATL została zrealizowana w dniach od 1 sierpnia do 14 września i objęła outdoor, prasę, radio, telewizję oraz internet. Jej całościową realizacją zajęła się agencja Infinity, która zwyciężyła w konkursie ofert złożonych w drodze przetargu publicznego.

Cel badania został osiągnięty poprzez wykonanie projektu w dwóch turach – badanie telefoniczne CATIex ante (I tura) i ex post (II tura). W badaniu wzięło udział 250 dorosłych mieszkańców województwa mazowieckiego.

Wnioski:

  • Po przeprowadzeniu kampanii promocyjnej popularność województwa mazowieckiego jako miejsca na weekendowy wyjazd wzrosła niemal dwukrotnie: przed kampanią za ciekawe miejsce na wyjazd uznawało je prawie 10 proc. respondentów, po zakończeniu akcji promocyjnej – już niemal 17 proc.

  • Analiza oceny Mazowsza jako regionu atrakcyjnego turystycznie wykazała prawie 6-proc. wzrost zainteresowania tym terenem. Prawie 4 proc. wyniósł także wzrost atrakcyjności tego regionu jako miejsca wyjazdów weekendowych.

  • Przed przeprowadzeniem kampanii tylko co trzeci ankietowany uznawał Mazowsze za teren z potencjałem i odpowiednią ofertą turystyczną. Po zakończeniu kampanii potencjał i bogactwo turystyczne tego regionu dostrzegło 54 proc. ankietowanych.

  • Treść hasła “Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd” w zdecydowanej większości uznano za dobrą lub bardzo dobrą. Przeciwnego zdania było jedynie nieco ponad 5 proc. respondentów.

Kampania “Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd” jest częścią projektu “Kreowanie wizerunku turystycznej marki Mazowsze” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013. Jest on współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 oraz ze środków budżetu województwa mazowieckiego.

Materiały pochodzą z Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie