Kraj

Coca-Cola po raz pierwszy inwestuje w placement w Polsce

Marketer chce podkreślić, że marka jest również synonimem optymizmu i szczęścia.

Coca-Cola Poland Services wspiera wizerunek swojej wiodącej marki Coca-Coli działaniami product placement. To pierwszy od kilku lat projekt marketingowy tego typu realizowany przez marketera.

Napoje Coca-Cola pojawiają się w emitowanym w TVP2 serialu “Rodzinka.pl”, opowiadającym o perypetiach rodziny Boskich (w rolach głównych występują Małgorzata Kożuchowska i Tomasz Karolak). Dotychczas Coca-Cola Poland Services budowała wizerunek swoich produktów przede wszystkim klasycznymi kampaniami spotowymi.

Wcześniej zdarzało się firmie sponsorować niektóre programy, np. serial “Na Wspólnej” (TVN) w 2008 roku.

– Szukaliśmy możliwości pokazania marki w pozytywnym rodzinnym kontekście, kiedy ludzie wspólnie spędzają miłe chwile, bo z tym kojarzy się Coca-Cola. Serial “Rodzinka.pl” spełniał te kryteria – mówi Anna Solarek, public affairs & communications senior executive w Coca-Cola Poland Services.

Obecność marki Coca-Cola w takich projektach jak serial “Rodzinka.pl” ma na celu budowanie asocjacji Coca-Coli z wspólnie spędzanymi chwilami np. przy rodzinnym posiłku. Poprzez takie działania marketer chce podkreślić, że Coca-Cola to nie tylko orzeźwiający napój, ale też synonim optymizmu i szczęścia. – Dlatego tak doskonale wpisuje się w kontekst wspólnie spędzanych chwil w gronie rodziny, najlepiej szczęśliwej – dodaje Anna Solarek.

Marka będzie obecna w serialu do końca emisji obecnego sezonu. Nie zapadły jeszcze decyzje, jak w dalszej perspektywie będą te działania kontynuowane. Za realizację projektu odpowiada Starcom i Strawberry Branded Content Strategies (dział Starcomu).