Kraj

Pekao SA wdroży nową komunikację reklamową

Bank wybierze dwie agencje reklamowe do końca listopada br., tak aby od początku 2012 r. ruszyć z nowym formatem kreatywnym.

W tym tygodniu zakończą się prezentacje siedmiu agencji reklamowych biorących udział w przetargu banku Pekao SA. Bank zamierza wybrać dwie – główną i wspomagającą (jedna ma mieć zadania bardziej strategiczno-koncepcyjne, a druga kreatywno-egzekucyjne). Chce to zrobić nie później niż do końca przyszłego miesiąca.

Obie wybrane agencje zajmą się wdrażaniem nowej idei kreatywnej banku. Na początku roku włoska grupa UniCredit, do której należy Pekao SA, wybrał w paneuropejskim przetargu agencję reklamową Bartle Bogle Hegarty (BBH), która przygotowała spójną platformę komunikacji dla banków grupy w Europie (UniCredit operuje na 22 rynkach, z których cztery kluczowe to: Włochy, Polska, Niemcy i Austria).

Nowy format kreatywny komunikacji reklamowej banku miałby ruszyć od stycznia 2012 r.

Bank zdecydował się, że w zamian za prawa do koncepcji kreatywnych prezentowanych podczas przetargu przez agencje zapłaci im po 5 tys. zł. Agencje protestowały, że to zbyt niska stawka, wsparło je Stowarzyszenie Agencji Reklamowych (SAR).

Jak się dowiedzieliśmy, do Pekao SA dotarły z kilku agencji biorących udział w tym przetargu identycznie brzmiące listy (w treści powielające dokładnie argumentację przedstawioną przez SAR). W związku z tym, wobec podejrzenia swoistej “zmowy” agencji, bank poważnie rozważał unieważnienie procedur przetargowych. Ostatecznie się jednak na to nie zdecydował. Przedstawiciele banku nie komentują tych doniesień.

Obsługą budżetu mediowego Pekao SA zajmuje się dom mediowy MediaCom (jest to sieciowa obsługa w ramach grupy UniCredit) i w tym zakresie zmiany nie są planowane.