Artykuły weekendowe

Absolwent jest jak turbo do silnika [CASE STUDY]

CEDC jest zadowolone z wyników promocji konsumenckiej swojej marki. Niektórzy konsumenci twierdzili, że po wypiciu wódki tej marki "serce im szybciej pika".

Cztery luksusowe samochody BMW, 200 zestawów GPS i prawie 16 tys. nadesłanych haseł – to statystyka konkursu konsumenckiego Absolwenta, jaki dla tej marki zorganizowało CEDC Polska. O starcie akcji informowaliśmy tutaj.

Ogólnopolski konkurs marki Absolwent “Przyspiesz po samochód” rozpoczął się w połowie maja br. Jego celem była komunikacja świata marki oraz jakości produktu poprzez odwołanie się do skojarzeń budzących bardzo pozytywne emocje wśród grupy docelowej Absolwenta.

Mechanizm konkursu polegał na zakupie butelki Absolwenta o pojemności 0,5, 0,7 lub 1 l, wysłaniu SMS-a lub zalogowaniu się na stronie www.absolwentwodka.pl i odpowiedzeniu na pytanie konkursowe: “Z czym kojarzy Ci się Nowy Absolwent?”. Zgłoszenia można było wysyłać do końca wrześnie br. Zwycięzcy wybierani byli raz w miesiącu.

Jak twierdzi marketer, nowa komunikacja mocno zaangażowała konsumentów, którzy nadesłali około 16 tys. haseł. Zarejestrowano też ponad 54 tys. wejść na stronę www.absolwentwodka.pl. Facebookowa grupa CEDC aktywnych fanów Absolwenta sięgnęła 3,5 tys. osób.

Kampania Absolwenta promowana była w około 15 tys. sklepów handlu tradycyjnego oraz w kluczowych sieciach super- i hipermarketów. Program wspierały materiały reklamowe, w tym: wyspy ekspozycyjne, zawieszki i kartony promocyjne, listwy półkowe, plakaty, standy i owijki.

– Zainteresowanie konsumentów konkursem “Przyspiesz po samochód” potwierdziło atrakcyjność nowej komunikacji marki, wyraźnie podkreślającej wysoką jakość Absolwenta. Dzięki kampanii promocyjnej dotarliśmy z informacją o jakości produktu do szerokiego grona grupy docelowej marki – mówi Magdalena Majewska, kierownik marki Absolwent.

Oto zwycięskie hasła w konkursie:

Elżbieta Stawska: “Nowy Absolwent jest jak paliwo – daje kopa, by ścigać swe marzenia. By nudne, szare życie w odjazdowe zmieniać! By wznosić toasty! Zwyciężać! Wyjść z szeregu! I żyć pełną piersią! Żyć na piątym biegu!”.

Jan Szwab: “Absolwent kojarzy się z zabawą. Zabawa kojarzy się z przyjaciółmi. Przyjaciele z nowymi przygodami. Przygody z radością. Radość z sukcesem. Sukces z toastem. Toast … z Absolwentem! Jakby nie było, wszystkie drogi i skojarzenia prowadzą do Nowego Absolwenta!”.

Beata Ćwirko: “Dla mnie Nowy Absolwent jest jak turbo dla silnika – dodaje mocy, aż serce wydajniej pika, ciało robi się elastyczne, umysł pracuje dynamicznie. W parę sekund osiągam wysoki moment obrotowy – dwieście pomysłów na godzinę wpada mi do głowy. Myśli z każdym butelki okrążeniem mają lepsze przyspieszenie. Dzięki Absolwentowi czuję, że dam sobie radę, a wyboista droga życia zmienia się w autostradę!”.

Piotr Melnyczok: “Choć nadal jestem osobą młodą, to kojarzę Absolwenta z tradycją wiekową! Chłodny Absolwent, a ciepłe mam wspomnienia, bo od lat mi towarzyszy w życiowych wydarzeniach… Piłem go z lodem na lodów przełamanie, gdy pierwszy raz prosiłem do tańca “Moje Kochanie”! Drinki Screwdriver nasze wesele rozkręcały… Modne prążki i groszki w tańcu wirowały! A teraz kolejna okazja nadchodzi, bo wkrótce córka nam się urodzi! Choć na imię Tradycja – jak w “Misiu” – jej nie damy, to nową świecką tradycję ustanawiamy!”.