M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Omnicom zaznacza swoją obecność w Azji

( red. ) | 2 listopada 2011, 06:00

Omnicom Group przejął większościowy pakiet w największej indyjskiej agencji Mudra Group.

Drugi największy holding reklamowy na świecie Omnicom Group przejmuje największą grupę reklamową w Indiach - Mudra. Ta sieć ma 26 biur w Indiach i cztery submarki: agencję brandingową Mudra India, agencję reklamową DDB Mudra, agencję marketingu experiential Mudra Max oraz butik Ignita, współpracujący z rozwijającymi się przedsiębiorcami.

Omnicom nawiązał pierwszy kontakt z grupą w 1980 r., a w 2007 powstały partnerskie przedsięwzięcia: DDB Mudra jako podstawa dla konglomeratu DDB India, Tribal DDB, Rapp i DDB Health & Lifestyle.

Obie grupy mają kilku wspólnych klientów, m.in.: Volkswagena, PepsiCo, Hewlett-Packard i Unilevera. Lokalni klienci Mudry to: Aircel, Union Bank of India i Jet Airways. Mudra uchodzi również za jedną z najbardziej kreatywnych agencji w Indiach, w tym roku zdobyła Lwy w Cannes.

W celu dalszego wzmocnienia swojej pozycji w Azji, która dała Omnicomowi w tym roku największy wzrost przychodów (prawie 22 proc.), holding zaprosił do swojej międzynarodowego komitetu doradczego bilionera Anila Ambani, szefa Reliance Group. Omnicom liczy, że dzięki tej osobowości grupie uda się lepiej penetrować biznes telekomunikacyjny, rozrywkowy i farmaceutyczny.

 

(adage.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,