Kraj

Fiat zapowiada nowe wersje modeli i nowy model Lancii

Koncern Fiat Auto Poland (Fiat) wprowadzi w 2004 r. na polski rynek kilka nowych wersji obecnie dostępnych modeli samochodów Fiat....

Koncern Fiat Auto Poland (Fiat) wprowadzi w 2004 r. na polski rynek kilka nowych wersji obecnie dostępnych modeli samochodów Fiat. Będą to m.in. nowe wersje Stilo, Multipli i Doblo. W przyszłym roku Fiat zaoferuje swoim klientom 5-drzwiowy model Stilo z nieznacznie zmienionym wnętrzem, wyposażeniem i drobnymi zmianami zewnętrznymi. Ponadto model ten będzie dostępny w kilku nowych wersjach silnikowych. W ostatnim kwartale przyszłego roku na rynku pojawi się model Multipla poddany faceliftingowi. Spółka nie podaje jeszcze, jakie działania marketingowe będą towarzyszyły wejściu tych samochodów na rynek. W 2004 r. na polskim rynku pojawi się także model z kategorii mini MPV – Fiat Idea (o jego wejściu na polski rynek pisaliśmy w DS “MMP” w dn. 8 grudnia br.). Koncern analizuje także możliwość wprowadzenia na polski rynek w I połowie 2004 r. nowego modelu Lancii – Phedra. Jest to pięciodrzwiowy samochód z kategorii MPV. Grupą docelową Lancii Phedra będą osoby z wyższymi dochodami, posiadające rodziny. Kreacją na potrzeby kampanii reklamowych marek Fiat i Lancia zajmuje się agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa, natomiast za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Starcom. W okresie od stycznia do października br. Fiat sprzedał w Polsce 52,2 tys. samochodów. W 2002 r. było to 47,4 tys. sztuk. Udział marki Fiat w rynku samochodów w Polsce wynosi 18 proc. (źródło: Samar). Według firmy Expert Monitor w okresie od stycznia do października br. koncern wydał na reklamę 78,6 mln zł, z czego 67,2 mln zł na reklamę marki Fiat (reszta to reklama marek: Lancia, Alfa Romeo, Iveco i Auto Expert). (PU)