Kraj

Polacy nie czytają etykiet na produktach

Nestlé z kolejną edycją kampanii "Dylematy sklepowej półki".

Większość Polaków podczas zakupów produktów spożywczych zwraca uwagę przede wszystkim na cenę, a pomija informacje o składzie i wartościach odżywczych – wynika z badań zainicjowanych przez Nestlé Polska.

Oznacza to, że konsumenci nie mają świadomości, jakie składniki odżywcze znajdują się w codziennym jadłospisie. Aby to zmienić, firma Nestlé przeprowadziła trzecią edycję kampanii edukacyjnej “Dylematy sklepowej półki”, podczas której dzieli się wiedzą na temat tego, na co zwracać uwagę i w jaki sposób czytać informacje zawarte na opakowaniach produktów spożywczych.

“Czytanie etykiet to pierwszy krok w kierunku zdrowego odżywiania” – to główne założenie kampanii edukacyjnej “Dylematy sklepowej półki”. Aby dotrzeć do jak największej liczby konsumentów i uświadomić im, że etykiety są tworzone specjalnie z myślą o nich, Nestlé podjęła współpracę z wysokonakładowymi magazynami, popularnymi portalami internetowymi, a także siecią drogerii i siecią handlową.

Na łamach gazet ukazało się “7 złotych zasad czytania etykiet” – opracowane przez specjalistów Nestlé kompendium wiedzy na temat tego, które informacje zawarte na opakowaniach są ważne i jak je czytać. W ramach kampanii zorganizowane zostały konkursy dla konsumentów, w których do wygrania był udział w warsztatach edukacyjnych prowadzonych przez specjalistów Nestlé.

W ramach kampanii firma Nestlé zainicjowała badania “Dylematy sklepowej półki 2011”, przeprowadzone przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku od 18. do 65. roku życia. Badania wykazały, że Polacy coraz częściej przyglądają się opakowaniom produktów, które wkładają do swoich koszyków. Większość z nich jednak skupia swoją uwagę wyłącznie na informacjach o producencie, cenie i dacie ważności.