Kraj

UKE oczekuje od T-Mobile zmian w reklamie

Urząd nie zgadza się na wykorzystywanie w komunikacji z konsumentami wyników swoich raportów.

UKE oczekuje od T-Mobile zmian w reklamie
UKE zarzucił Polskiej Telefonii Cyfrowej, że na ulotkach reklamowych marki T-Mobile i na swojej stronie internetowej operator umieścił informację, że według raportu UKE to “T-Mobile ma największy zasięg sieci 3G”. UKE wyjaśnia, że porównanie dotyczyło trzech najstarszych operatorów w kraju (czyli T-Mobile, Orange i Plusa), a już w samym raporcie wskazano, że “P4 również posiada własną sieć 3G, która jest bardziej rozbudowana niż pozostałych MNO”. UKE wezwał PTC, by sprostowała tę informację, która jego zdaniem wprowadza w błąd opinię publiczną.

Na swoich stronach internetowych informację na ten temat operator zamieścił w połowie sierpnia br., wczoraj po południu została ona usunięta.

Swego czasu w konflikcie z Urzędem Komunikacji Elektronicznej znalazło się P4, operator sieci Play, któremu konkurenci, czyli Orange, T-Mobile i Plus, zarzucają przychylność ze strony UKE (prezes Urzędu niejednokrotnie podkreślała, że zależy jej na zwiększeniu konkurencyjności rynku telekomunikacyjnego). Poszło o użyte w reklamach Playa stwierdzenie, iż według badań UKE Play ma najlepszą jakość sieci. Urząd zaprotestował, twierdząc, że testy nie obejmowały całego kraju i takie sformułowanie jest nadużyciem i wprowadza w błąd (pisaliśmy o tym tutaj). Operator ugiął się o tyle, że w reklamach “wg UKE” zastąpił “wg niezależnych badań” (czytaj tutaj).