Kraj

Zysk netto Agory wciąż spada

Po trzech kwartałach giełdowa spółka utrzymuje trend spadku zysku netto przy zwiększonych przychodach. Maleją wpływy segmentu prasowego, rosną zaś - internetowego, radiowego i outdoorowego.

Przychody grupy Agora od stycznia do września br. wyniosły 898,7 mln zł i są wyższe o 15,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Sprzedaż reklam wzrosła o 0,3 proc. i wyniosła 514,5 mln zł, sprzedaż wydawnictw – 142,7 mln zł (spadek o 7 proc.), a sprzedaż biletów do kin – 104,3 mln zł. Zysk netto grupy wyniósł 34,1 mln zł i był niższy o nieco ponad 36 proc. w stosunku do trzech kwartałów ub.r.

Spadkowym segmentem pozostaje prasa. Przychody ze sprzedaży reklam w “Gazecie Wyborczej” wyniosły 189,5 mln zł (spadek o 16,4 proc.), a ze sprzedaży egzemplarzowej – 97,3 mln zł (spadek o 11,1 proc.). Pion prasy bezpłatnej na reklamach zarobił 21,9 mln zł (spadek o 3,5 proc.). Przychody segmentu czasopism wyniosły 56,4 mln zł i obniżyły się o 10,5 proc.

Przychody segmentu internet Agory wzrosły o 15,5 proc., do 81,4 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych zwiększyły się o 21,6 proc. Grupa AMS poprawiła swoje wpływy z reklam o 8,2 proc., do 123,2 mln zł. Stacje radiowe Agory zwiększyły przychody o 17,9 proc., do 62 mln zł. Przychody sieci kinowej Helios wyniosły 143,7 mln zł.

Przedstawiciele Agory przewidują, że wzrost wartości rynku reklamy w Polsce w 2011 r. wyniesie około 2-4 proc.