Kraj

Marketerzy chcą pracować w mniejszych firmach

Doświadczeni menedżerowie z branży FMCG najchętniej przejdą do mniejszych pracodawców - wynika z analiz firmy rekrutacyjnej Antal International.

Chęć podjęcia pracy w mniejszych, często lokalnych firmach dotyczy zwłaszcza marketingowców pracujących obecnie w dużych koncernach FMCG, szczególnie brand managerów i product managerów. – Jest to  prawdopodobnie spowodowane tym, że wiele osób uważa pracę w mniejszej firmie za mniej sformalizowaną i bardziej kreatywną. Nawet jeżeli wiąże się to z dysponowaniem mniejszym budżetem marketingowym – mówi Aneta Klepkowska, konsultant specjalizujący się w Antal International w projektach rekrutacyjnych w branży FMCG.

Jeżeli chodzi o wynagrodzenia, to nie ma reguły co do ich wysokości w firmach mniejszych i koncernach. Brand manager lub product manager zarabia zwykle 10-15 tys. zł. Na wyższych stanowiskach – od marketing managera w górę – koncerny zazwyczaj płacą lepiej.

Przejście z koncernu do lokalnej firmy nie zawsze jest jednak łatwe. Często mniejsi gracze na rynku FMCG preferują kandydatów z doświadczeniem w lokalnych firmach. Z drugiej strony koncerny wolą zatrudniać osoby pracujące w przeszłości w dużych organizacjach.

Atrakcyjność mniejszych firm nie przekreśla jednak całkowicie popularności wśród pracowników największych pracodawców. W badaniu Antal International zrealizowanym w wakacje ub.r. w branży FMCG wśród najatrakcyjniejszych pracodawców wciąż prowadzą Procter & Gamble, Unilever i Mars. Jednak w porównaniu z innymi branżami przewaga tych liderów nad resztą firm nie jest tak znaczna.