Zagranica

Pocałunek głów państw w prowokacyjnej kampanii Benettona

W nowej kampanii firmy odzieżowej wykorzystano fotomontaże pokazujące całujących się wrogich polityków i głowy Kościoła.

Kilka tytułów prasowych nie przyjęło do emisji reklam Benettona – były to m.in. “International Herald Tribune”, “Guardian” i “Elle Francia”. Mimo to prowokujące layouty z logo włoskiej marki odzieżowej pojawią się w wielu szerokozasięgowych magazynach, m.in. w: “The Economist”, “New York Magazine”, “Newsweek”, “Monocle”, “M”, “Fur Sie” czy “Suddeutsche Zeitung”.

Kampania Benettona prowadzona jest głównie w internecie ze szczególnym naciskiem na media społecznościowe, poza tym wykorzystuje prasę, outdoor i ambient. Działania reklamowe zostały w całości przygotowane przez Fabricę, wewnętrzną agencję Benettona mającą siedzibę we włoskim Treviso i współpracującą z 72andSunny.

Benetton ma obecnie ok. 6 tys. sklepów. W 2010 r. niemal połowę ogólnoświatowej sprzedaży marka osiągnęła na rodzimym włoskim rynku, w pozostałych krajach Europy – ok. 30 proc., w Azji – 16 proc., zaś w USA i na pozostałych rynkach – ok. 5 proc.

(na podst. www.adage.com)