Kraj

Wawel inwestuje w wizerunek

Marketer podkreśla w reklamach kunszt i tradycję.

Wawel inwestuje w wizerunek
Wawel, producent słodyczy, prowadzi reklamową kampanię wizerunkową.

Spot ma podkreślać najważniejsze atuty firmy Wawel – kunszt, tradycję i mistrzostwo w tworzeniu słodyczy. Kampania prowadzona w telewizji potrwa do grudnia br.

Spoty o długości 30 i 15 sekund emitowane będą w kanałach telewizyjnych: TVP, TVN, Polsat oraz w kanałach tematycznych. Za kreację kampanii odpowiada Opus B, za planowanie i zakup mediów – dom mediowy Pan Media Western. Wsparcie PR dla kampanii zapewnia agencja TBWA\PR.

Wawel na rynku słodyczy konkuruje m.in. z Kraft Foods Polska i Wedlem (czekolady) oraz Mieszkiem (także praliny). Najbardziej znane produkty w ofercie firmy to: Kasztanki, Malaga, Tiki Taki, Michałki Zamkowe, Michałki Zamkowe Białe oraz Mieszanka Krakowska.

Jak podaje marketer, Wawel jest jedną z najdynamiczniej rosnących marek rynku czekolad. Wzrost generowany jest głównie przez czekolady nadziewane i właśnie w tym segmencie Wawel odpowiada za 8,5 proc. rynku.

Dynamika rynku czekolad wynosi obecnie 7 proc., wartościowo – 11,6 proc. (MEMRB dla Wawelu, VII 2010 – VI 2011 vs. VII 2009 – VI 2010). Z kolei dynamika rynku pralin wynosi obecnie 20,8 proc., wartościowo – 15,6 proc.