Kraj

Sobieski wprowadza dwie nowe marki

Marketer wprowadza równolegle aż dwie nowe marki w różnych segmentach cenowych.


Sobieski wprowadza dwie nowe marki
Grupa Sobieski, producent m.in. wódek Sobieski i Krupnik, wprowadzi na rynek równocześnie dwie nowe marki – wódkę Polonia i wódkę Sarmata.

Pierwsza z nich pozycjonowana jest w segmencie domestic premium (droższe marki krajowe), w którym ulokowana jest już marka Sobieski rywalizująca np. z Wyborową (Wyborowa SA). Będzie sprzedawana w cenie ok. 22,5 zł za but. 0,5 l.

Z kolei Sarmata to marka, która znajdzie się w niższym segmencie cenowym marek krajowych – tam gdzie ulokowany jest Krupnik rywalizujący z takimi markami, jak Żołądkowa Gorzka De Lux (Stock Polska) czy Żubrówka Biała (CEDC), czyli marek kosztujących ok. 18,5-19,5 zł za but. 0,5 l (w handlu nowoczesnym). Jej debiut będzie wsparty reklamą w prasie handlowej i materiałami POS w handlu. Zarówno projekt opakowań, jak i materiałów wspierających przygotował producent we własnym zakresie. Wódka Sarmata opakowaniem (kształtem butelki i etykiety) przypomina markę Krupnik, którą Sobieski z powodzeniem relaunchował w wiosną 2010 r. i w ciągu nieco ponad półtora roku uczynił drugą marką na rynku (po Żołądkowej Gorzkiej).

Według producenta marka Polonia ma potencjał eksportowy (zresztą na etykiecie ma napis “Export”) i najprawdopodobniej trafi ona do sprzedaży w Europie (m.in. we Francji) i Stanach Zjednoczonych.

Ze strony Sobieskiego wprowadzenie tych dwóch nowych marek, które de facto będą w pewnym sensie rywalizowały z już ulokowanymi brandami tego producenta, to taktyczny ruch w celu poszerzenia półki.

Sobieski wprowadza dwie nowe marki