Zagranica

Cannes Lions będzie nagradzał projekty mobilne

W 2012 r. podczas festiwalu reklamowego po raz pierwszy wyróżnione zostaną najlepsze prace w kategorii Mobile Lions.

Przewodniczącym jury w nowej kategorii konkursowej został Tom Eslinger, digital creative director w Saatchi & Saatchi.

Philip Thomas, CEO Cannes Lions, podkreśla, że prace z zakresu mobile marketingu były już wyróżniane podczas ostatnich edycji festiwalu, ale w ramach innych kategorii –  Cyber i Film Lions. Jednak znaczący wzrost zgłoszeń projektów, w których istotną rolę pełnił mobile marketing, skłonił organizatorów konkursu do utworzenia oddzielnej kategorii konkursowej.

W kategorii Mobile Lions oceniane będą projekty kreatywnie wykorzystujące nowe technologie, mobile websites, aplikacje na tablety, gry, rich media czy projekty zintegrowane, w których wiodącą role odgrywał mobile marketing.

W 2011 r. do kategorii Cyber Lions zgłoszono 239 prac wykorzystujących mobile marketing.

(na podstawie “AdWeeka”)