Kraj

Atmedia sprzedaje kampanie w Smart TV

Pierwsze reklamy w telewizorach z aplikacją Iplex.pl wyemitowała już m.in. USP Zdrowie.

Ruszyły pierwsze kampanie reklamowe klientów Atmedia z wykorzystaniem Smart TV – telewizorów podłączonych do internetu. Serwis Iplex.pl, którego aplikacje są już dostępne w odbiornikach marek Samsung i Panasonic, poszerzył ofertę dla marketerów o reklamę wokół programów odbieranych w tej technologii.

Atmedia sprzedaje kampanie w Smart TV w ramach pakietu @VoD, w którym łączy m.in. ofertę internetowych serwisów telewizyjnych obsługiwanych nadawców (np. AXN, Domo.tv, Disney).

Według szacunków firmy 4vod w 2010 r. Smart TV stanowiły 15 proc. z blisko 2 mln sprzedanych telewizorów, a do końca 2011 w Polsce będzie ok. 1 mln urządzeń z funkcjonalnością Smart TV. Z danych Samsunga wynika, że tegoroczna sprzedaż odbiorników Smart TV oferowanych tylko przez tę firmę osiągnie 0,5 mln, a w przyszłym roku – 750 tys., czyli o 50 proc. więcej.

Kampanie w Smart TV sprzedawane przez Atmedia są obecnie rozliczane zgodnie z parametrami kampanii VoD w internecie. Pierwsze reklamy w telewizorach z aplikacją Iplex.pl wyemitowała już m.in. USP Zdrowie.