Kraj

Stock wprowadza aż trzy nowe marki wódek

Końcówka roku wręcz obfituje w nowości na rynku wódek.

We wczorajszym wydaniu MMP24 pisaliśmy o firmie Sobieski (Grupa Belvedere), która wprowadza na rynek równolegle dwie nowe marki wódek czystych: Polonia i Sarmata.

Tymczasem jej główny konkurent – firma Stock Polska – wprowadza równocześnie aż trzy nowe marki i warianty wódek. Dwie z nich to wódki czyste, a jedna – kolorowa.

Pierwszą nowością od Stocka jest Jęczmienna Żołądkowa Gorzka. Wódka o zawartości 40 proc. alkoholu, jak twierdzi producent – to pierwsza produkowana w Polsce wódka w całości powstająca z jęczmienia. Dostępna będzie w butelkach 0,1, 0,2, 0,5 i 0,7 l w cenie 20,95 za but. 0,5 l. To już 6. z kolei wariant Żołądkowej Gorzkiej – pod tą marką producent sprzedaje cztery warianty smakowe (klasyczna gorzka, gorzka z miętą, z miodem i na trawie żubrowej), a to będzie drugi wariant czysty.

Stock Polska nie ukrywa, że powiększenie rodziny Żołądkowej to odpowiedź na ofensywę marki Krupnik firmy Sobieski, która odebrała Żołądkowej sporą część rynku, choć wciąż utrzymuje ona pozycję marki nr 1 z udziałami ilościowymi ok. 18 proc.

Debiut Jęczmiennej Żołądkowej Gorzkiej będzie wspierała akcja marketingowa w formie materiałów POS w sklepach (listwy, dodatkowe ekspozytory, owijki itp.). Projekt etykiet jak i materiałów wspierających przygotowała agencja brandingowa Brandy Design.

Drugą nowością Stocka jest Lubelska Grejpfrutowa. To wódka smakowa o zawartości 34 proc. alkoholu, na bazie owoców brazylijskiego grejpfruta i słodkiego pomelo, produkowana metodą nastawów owocowych. Będzie dostępna w butelkach 0,1, 0,2 i 0,5 l, w cenie 21,5 zł za but. 0,5 l. To już także szósty wariant smakowy tej marki.

Ostatnią nowością firmy z Lublina, która pojawi się za dwa tygodnie, będzie wódka Lubelska 3 Zboża. To wódka czysta o zawartości 40 proc. alkoholu. Będzie dostępna w butelkach 0,1, 0,2 i 0,5 l, a w przyszłym roku także 0,7 l. W przyszłym roku także producent planuje wsparcie sprzedażowe. Będzie kosztowała ok. 20 zł za but. 0,5 l (w handlu tradycyjnym). Opakowania nowej wódki zaprojektowała agencja brandingowa Dragon Rouge. Będzie to 7. wariant tej marki. Obecnie marka Lubelska ma ok. 6 proc. udziałów ilościowych w rynku.

Producent nie chce deklarować swoich ambicji sprzedażowych związanych z tym wariantem czystej, m.in. dlatego, że do tej pory krajowi producenci wódek nie eksponowali w ten sposób składu surowcowego (no może poza Żytniówką CEDC i Extra Żytnią Polmosu Bielsko-Biała, ale to marki pozycjonowane w najniższym segmencie cenowym).