Kraj

Hiszpania rusza z promocją oliwy, szynki i wina

Polska wśród krajów objętych kampanią promocyjną hiszpańskiego dziedzictwa kulinarnego.

28 listopada ruszy w Polsce pierwszy etap programu promocji hiszpańskiego dziedzictwa kulinarnego. Kampania pod hasłem: „Original Flavours: the mediterranean essence”, współfinansowana jest przez Unię Europejską. Jej realizacja przewidziana jest na najbliższe trzy lata. W ramach programu promowane będą wspólnie trzy główne hiszpańskie produkty spożywcze: hiszpańska oliwa Extra Virgin, szynka Serrano i wino.

W pierwszej fazie programu liderzy opinii i dziennikarze branżowi z Polski podczas wycieczki do Hiszpanii będą mieli okazję odkryć kolejno oliwę z oliwek Extra Virgin o chronionej nazwie pochodzenia Baena, wino o chronionej nazwie pochodzenia Ribera de Duero, a także – za pośrednictwem Confecarne – szynkę Serrano, chronioną znakiem Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (GTS). Ponadto w ramach wyjazdu zaplanowane zostały inne, uzupełniające spotkania. Podróż odbędzie się na przełomie listopada/grudnia br. i potrwa 4 dni.

Ten wspólny dla trzech produktów program ma na celu pokazanie, że produkty ze znakiem jakości posiadają atrybuty lub szczególne cechy jakościowe, które odróżniają je od pozostałych produktów tego samego gatunku. Ponadto są one gwarancją dla konsumenta, jeśli chodzi o źródło pochodzenia, metody produkcji i przetwarzania oraz kontrolę jakości.

Kampania będzie prowadzona równolegle także w Niemczech i Danii. Przewidziany budżet dla 3 krajów wynosi około 1,2 mln euro.

Organizatorem kampanii jest hiszpańska agencja Gaia Communicacion. Za koordynację działań w Polsce będzie odpowiedzialna agencja reklamowa Orangeblue.